Internetes zeneáruház nyílt Magyarországon

SONGO márkanéven közép-európai internetes zeneáruház nyílik - elsőként Magyarországon - a nemzetközi és magyar kiadók szinte teljes zenei kínálatával. A weboldalon dalonként 199 forinttól közel félmillió zeneszám között válogathatnak a vásárlók.
A magyar tőzsdén is jegyzett econet.hu Nyrt. leányvállalata, az eMusic Kft. által fejlesztett internetes zeneboltban a vásárlók otthonról, kényelmesen válogathatnak kedvenc lemezeik és előadóik között. Gyorsan, egyszerűen és olcsón lehet zenét vásárolni, a felhasználóbarát felület megkönnyíti az eligazodást a különféle zenei stílusok és előadók között. A kiválasztott zenék mobiltelefonnal, bankkártyával, illetve banki átutalással is kifizethetők, sőt, a legnépszerűbb dalok csengőhang formájában is elérhetőek. A weboldalon műfaj, stílus és az előadó neve szerint is kereshetők a zenék. Stílusonként újdonságajánlók, toplisták segítik a vásárlást, a zeneszámok első fél perce ingyenesen meghallgatható. A SONGO kínálata folyamatosan bővül, a legfrissebb slágerek akár már az utcai megjelenés előtt megvásárolhatók, de olyan lemezritkaságok is letölthetők, melyek a hagyományos lemezboltokban már nem kaphatók.
 
A zeneboltban megvásárolt zenék PC-re, CD-re, zenelejátszóra, illetve más mobileszközökre másolhatók, így élettartamuk gyakorlatilag korlátlan. A vásárlóknak nem kell aggódniuk akkor sem, ha a letöltött zene elveszik vagy megsérül, azok bármikor újra letölthetők. Az áruház fejlesztői különös figyelmet szenteltek a hangminőségnek is: a 192 Kbit/s WMA kódolás az MP3 formátumnál tisztább hangzású audioélményt biztosít, gyakorlatilag megkülönböztethetetlen a CD hangminőségétől.

Horváth Szabolcs, az eMusic ügyvezetője elmondta: A SONGO bevezető áron, 199 forintért kínálja a nemzetközi és hazai előadók szinte valamennyi zeneszámát. Ez lehet a mágikus szám, az ingerküszöb, amelyiknél az internetezők már inkább a legális módját választják az albumok beszerzésének – folytatta az ügyvezető. A SONGO legális működését az Artisjussal, az EJI-vel, illetve közel 60 zenei kiadóval (SonyBMG, EMI, Warner, Hungaroton stb.) kötött szerződések biztosítják. A SONGO-nál mutatkozik be elsőként a saját fejlesztésű „Gyorsvásárlás” fizetési megoldás, amellyel a mobilos csengőhangletöltésekhez hasonlóan, regisztráció nélkül, egy SMS elküldésével, azonnal megvásárolható a kiválasztott dal.

- Biztosak vagyunk abban, hogy a SONGO megjelenése új lendületet ad a csökkenő magyar lemezeladásoknak. – folytatja Horváth Szabolcs. A tízmilliárdos magyar hanghordozó-értékesítési piacból egyre nagyobb szeletet fog kapni az internetes értékesítés, mely akár a piac újbóli növekedésének lehetőségét is magában hordozza. Amerikában és Nyugat-Európában is egyre inkább teret nyer a legális zeneletöltés a CD-n árult kiadványokkal és a silány minőségű illegális másolatokkal szemben. Németországban 2006 első félévében közel 12 millió zeneszámot töltöttek le, így az online zenei piac forgalma elérte a 21 millió eurót.  Ez 33 százalékos növekedést jelent az elmúlt évekhez képest. Az USA-ban majdnem 80%-kal nőtt az online zenei piac 2005-ben, miközben a hagyományos offline terjesztés lassan, de folyamatosan csökkenő eladásokat mutat. A SONGO-nak Magyarországon piacvezető szerepet szánunk, de ezen törekvésünkkel párhuzamosan 2007-ben a kelet-európai régió több országában is elindítjuk zeneáruházunkat.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció