Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac
2006. november 28.
A magyar ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverpiac az öt legnagyobb szállítót tekintve mintegy 600 millió forintot tesz ki, ám ez szegmens olyan gyorsan fejlődik, hogy a piacvezető Oracle 3 év múlva már legalább 1 milliárd forint forgalmat vár erről a területről - mondta Major Gábor, az Oracle Hungary alkalmazás üzletág vezetője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: napjainkban az Oracle világszintű árbevételén belül az ügyfélkapcsolati szoftver-eladások (Customer Relationship Management - CRM) mintegy 10 százalékot tesz ki, s Magyarországon is hasonló az arány.Major Gábor elmondta: a magyar piac a régiónál gyorsabban nő, mivel itt már az alapszoftvereket telepítették a vállalatok, s a növekedésüket egyre inkább befolyásolja a CRM-rendszerek hatékonysága. Úgy vélte, a következő három-négy évben a régióban az éves szintű CRM-piaci növekedés 50 százalék lesz, míg Magyarországon, szintén éves szinten 100 százalék körüli.
Az Oracle a CRM-rendszerét olyan cégeknek ajánlja, amelyeknek az árbevétele eléri a 10 milliárd forintot és sok ügyfelük, vevőjük van.
A CRM alapvetően arra jó, hogy ügyfél, vevő ne kapjon olyan ajánlatokat, amikre nincs szüksége, ugyanakkor a számára fontos ügyeket gyorsan, hatékonyan intézze el az adott vállalat vagy szervezet. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment hiányának tipikus példája, amikor az ügyfélnek annyiszor kell elölről kezdenie problémájának ismertetését, ahányszor új ügyintézőhöz kapcsolják.
Az üzletág vezető kifejtette: a nemzetközi példák is azt mutatják, hogy a vállalatoknak megéri hatékonyan intézni az ügyfelek problémáit, mivel az ilyen cégek növekedése duplája, illetve többszöröse is lehet a kevésbé ügyfélbarát társaságokénál. Az Oracle-nak az ügyfélkapcsolati szoftverek világpiacán 30 százalékos részesedése van, rendszerét 5 millió, ügyféllel kapcsolatban lévő vállalati vagy más szervezeti alkalmazott használja, míg Magyarországon 1.000 feletti a CRM-kiszolgálók száma.
A CRM-világpiac az idén eléri a 3,7 milliárd dollárt, ami 2010-re 4,6 milliárd dollár fölé nő.
Major Gábor kifejtette: a magyar piacon jellemzően a telekommunikációs és a pénzügyi szektorban működő cégek érdeklődnek CRM megoldások iránt, s ezekben az iparágakban már minden jelentős szereplő rendelkezik legalább valamilyen részmegoldással. Számukra a jövőben a részmegoldások összekapcsolása, a szinergiában rejlő lehetőségek további kiaknázása a feladat. Az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és a kereskedelmi cégek fognak intenzíven érdeklődni a CRM iránt, valamint a közszolgáltatások területén lesz érzékelhető igény hasonló megoldásokra. A társaság iparág számára kínál speciális megoldást, amely e szektorokban jellemző folyamatoknak megfelelő ügyfélkezelési rendszerek kiépítését teszi lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Az Oracle kiemelt oktatási partnere lett a Számalk
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
- Regionális üzleti-intelligencia és adattárház-igazgató az Oracle Hungarynél
- Új verzióval jelent meg az Oracle Enterprise Manager