A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
2006. november 27.
A Cambridge Judge Business School és a Nokia által támogatott felmérést a technológia hatásáról, az együttműködésről és a munkahelyi hangulatról az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság Global 2000 listán szereplő vállalatainál végezték el.
A munkaerő hatékonysága és a munkamorál szintje nagyban függ attól, hogy a vállalatok a megfelelő mobiltechnológiába fektetnek-e be, és értékelik-e az együttműködésre törekvő munkatársak magatartását - mutatja a vezető üzletemberekkel készült új felmérés. A gyorsan változó, globalizálódó világban az egymástól gyakran messze és eltérő időzónákban dolgozó szellemi munkaerő irányításához a vállalatvezetőknek a részvételre nagyobb hangsúlyt fektető menedzsment-stílust kell elsajátítaniuk. A kommunikációs kihívás sokszor ahhoz mérhető, mintha internetes önkéntesek hálózatát kellene a hét minden napján éjjel-nappal irányítani.A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új felmérése szerint a vállalati munkamorál egyértelmű kapcsolatban van azzal, hogyan alkalmazzák a technológiát a csapat- és vállalati szintű együttműködéshez. A kutatás szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.
A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerű információ-megosztást cégük az együttműködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttműködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.
A válaszadók:
ˇ 86 százaléka szerint a köztük és munkatársaik közötti interakció segíti az új ötletek megszületését;
ˇ 82 százaléka szerint munkájukhoz segítséget kapnak a más helyszínen dolgozó munkatársaiktól;
ˇ 75 százaléka úgy érzi, hogy bárhol is legyen, mindig megtalálja a leghatékonyabb segítséget nyújtó embert;
ˇ 74 százaléka véli úgy, hogy munkájához nélkülözhetetlen a nem a csapatába tartozó munkatársaival folytatott együttműködés.
Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttműködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttműködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerűbben oszthatják meg egymással az információkat.
Az együttműködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintű együttműködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintű munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.
A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttműködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttműködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.
A Judge Business School tanára, Ben Hardy a felmérés legfontosabb eredményéről elmondta: "A vállalatoknak nem szabad az első adódó technológiába vaktában beruházni, azt remélve, hogy az majd működni fog. Ehelyett technológiai és személyzeti stratégiájukat szoros egységben kell áttekinteniük annak érdekében, hogy a tervezett informatikai fejlesztések a lehető legtöbb eredményt hozzák."
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- Kommunikáció, internet, mobil – és Kína
- Gates vagy gátak?
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Megnyílt a T-ház: Egy virtuális család intelligens otthona