Határok nélkül hódít piacot az M Factory
2006. november 14.
Sikeres regionális terjeszkedést mondhat magáénak az M Factory Kft., a Metacom Holding Zrt. leányvállalata, a regionális piacvezető tartalomfejlesztő és szolgáltató vállalat. A gazdag tartalomkínálat eredményeképpen a vállalat a régió közel 20 telekommunikációs szolgáltatójával kötött szerződést mobil tartalmak értékesítésére vonatkozóan.
A cég budapesti irodájából immár nem csak régión belüli, hanem nyugat-európai, sőt, ausztrál megbízóik számára is végeznek wap alapú fejlesztéseket valamint nyújtanak tartalomszolgáltatást. Mindemellett 2006 folyamán az M Factory Kft. Magyarországra, illetve a régióra vonatkozó szerződést kötött szinte a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával, valamint bővítette saját tartalmait is. Az M Factory tartalom-portfoliója a nemzetközi és hazai hanglemezkiadók és filmforgalmazók által szolgáltatott tartalmak mellett saját tartalmakból is áll.
Felhasználói szokások, magyar piac
„A régiót tekintve a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovén piac hasonlít leginkább egymáshoz, féléves-éves lemaradásuk van a nyugat-európai piacokhoz képest. Annak mérésére, hogy egy adott országban a felhasználók mennyire nyitottak és mennyire felkészültek (készülék és szolgáltatás választék szempontjából) a mobil telefon alapfunkcióján, a telefonáláson túl más szolgáltatásokat is igénybe venni, a voice/non voice (hang alapú/nem hang alapú) szolgáltatások aránya az egyik legkifejezőbb mérőszám. Hazánkban a nem hang alapú szolgáltatások igénybe vételének aránya 10-15 % a teljes bevételhez képest, míg Nyugat-Európában ez az érték már elérte a 15-25%-ot. Magyarország ugyanakkor élen jár a fejlesztésben: regionális szinten itt állítják elő a legtöbb mobiltartalmat, amelynek meghatározó részét teszik ki az M Factory saját fejlesztésű tartalmai” – mondta Malcsiner Péter, a Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója.
„A magyar piacon félévente-évente jelennek meg új szolgáltatások, amelyek biztosítják a piac folyamatos növekedését. A korábban említett technológiai lemaradottságot jól érzékelteti, hogy az a technológia, ami a nyugatabbra fekvő országokban már elavultnak számít, az Magyarországon még érett-hanyatló állapotban van. További érdekessége a hazai piacnak, hogy a telefonálásra fordított kiadások a jövedelmekhez képest arányaiban lényegesen magasabbak, mint Nyugat-Európában” – tette hozzá Malcsiner.
Magyarországon egyelőre jellemzően inkább telefonálásra használjuk a készüléket, mintsem 3G-s szolgáltatások igénybevételére. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a magyar piacon használt mobiltelefonok technológiája még nem elég fejlett a 3G-s szolgáltatások igénybe vételére.
A régióban kiemelkedően magas a rajzfilm-letöltések száma: rendkívül népszerűek a rajzfilmes háttérképek, és a rajzfilm-slágerek mint csengőhangok. A retro-rajzfilmes tartalmak Magyarország és a régió mellett még Németországban igen népszerűek, ugyanakkor Angliában például érdektelenek. A szláv országokban – amelyek egyébként a magyar piachoz képest némi lemaradást mutatnak – a csengőhang letöltésekben a népzenék a legnépszerűbbek.
Tőlünk nyugatabbra fekvő országokban – a magyar piachoz képest – számszerűleg több mobiltartalmat töltenek le, különösen igaz ez a csengőhangokra és a teljes zeneszámok letöltésére.
Általában minden országra jellemző, hogy a külföldi tartalmakkal szemben a hazai tartalmak száma igen magas, a teljes adatforgalom 60 százalékát teszik ki.
Kapcsolódó cikkek
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat