Sajtóhirdetés-szolgálatot indít a Google
2006. november 10.
Az amerikai nyomtatott sajtó éves hirdetési bevételeit a csökkenés ellenére is 48 milliárd dollárra (9742 milliárd forint) becsülik - magyarázta el a The New York Times-ban Tom Phillips, a Google illetékes vezetője, indokolva az internetes cég új vállalkozását.
Az internetes keresőprogram a hónap végén indítja meg, egyelőre háromhavi időtartamra, az új üzletágat, ebben az időszakban nem kér százalékot a közvetítésével a lapokba kerülő hirdetések összege után, ezt követően azonban ugyanúgy meg kell fizetni nála a jutalékot, mint az internetes hirdetések után.
A világhálóra már ma is 400 ezer hirdető adja fel közleményeit a Google révén.
Az internetes óriás már két éve tárgyal az írott sajtó képviselőivel is az új szolgáltatásról. Ez úgy működik majd, hogy a hirdetők megtekinthetik a Google napilap-partnereit (egyelőre csak rájuk terjed ki a rendszer) és jelezhetik, milyen formátumban mennyi ideig kívánnak hirdetni, a lapok pedig ajánlatot tehetnek a hirdetések felvételére.
Az NAA egyik illetékese elmondta, hogy bár az írott sajtó például a hírek terén versenyben áll a Google-lal, igénybe veheti új szolgáltatását olyan ügyfelek megszerzésére, akikkel különben nincs kapcsolata. Hozzáfűzte azonban, hogy egyelőre csak kísérleti programról van szó, az eredménytől függnek a továbbiak.
Kapcsolódó cikkek
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Hangos térképpé válik a Google Earth
- A Google történelmet hamisít?
- Kiemelkedő évet zárt a Vatera.hu Kft.
- Gmail-használat meghívó nélkül is
- India kérésére cenzúrázzák a Google Earth-öt
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- Adatvédelem: Kupleráj a kémfészekben?
- A Google-t használják az iraki lázadók a britek ellen
- Google szolgáltatás Kínában