SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
2006. október 27.
Több száz cég igényeinek felmérése alapján új szemléletű ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldást dolgozott ki az SAP. A Sales express (SxP) szoftver modul a vállalatok valós, hétköznapi szokásaihoz alkalmazkodik, ahelyett, hogy a folyamatok jelentős újraszervezését igényelné. Az új megoldást Magyarországon az SAP a HostLogic Kft.-vel közösen mutatta be.
A közelmúltig a CRM bevezetések legfőbb gondja volt, hogy a cégektől folyamataik újraszervezését kívánták. Ez gyakran olyan mélységű kellett, hogy legyen, amit a cég működése és dolgozói már nem viseltek el. A marketing- és értékesítési munkatársak az ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazás bevezetésében gyakran csak korlátozást, plusz adminisztratív nyűgöt láttak – ismertette a kiindulási problémákat a termék megjelenésének alkalmából szervezett nyílt napon László János, az SAP bevezetéseiről ismert HostLogic szenior CRM tanácsadója. Az SAP alaposan megvizsgálta több száz cég kereskedő alkalmazottainak munkamódszerét. Többek között megállapították, hogy a munkatársak zöme a csoportos felhasználásra szánt szoftverekre, a Microsoft Outlook, illetve a Lotus Notes programokra támaszkodik. Alapvető követelmény lett tehát, hogy az új CRM-modul inkább ezek hátterében működjön. Így a végfelhasználók azokkal az eszközökkel dolgozhatnak tovább, mint korábban, miközben a CRM-rendszer a megfelelő adatokat egy gombnyomással szinkronizálja, hogy ott a marketing, illetve az értékesítés átfogó céljait szolgálják.Mostantól a CRM tudásbázis a valós folyamatokból táplálkozik, a munkatársra pedig gyakorlatilag nem hárul plusz teher. Ennek révén ugyanakkor lesz közös ügyféladatbázis, lehetőség van különböző riportok összeállítására akár automatikusan, akár kézzel, és könnyebben támogathatók az ügyfélfolyamatok, prognosztizálhatóvá válik a bevétel.
Az új megoldás elsősorban azon vállalatok számára ajánlják, amelyek már eddig is SAP-t használtak. Az SxP sikeres működtetéséhez elegendő a folyamatok már meglévő szabályozottsága, metodikája.
Kapcsolódó cikkek
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- e-Synergy a Flag Zrt.-nél
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében