Internet Hungary 2006: az internet oktatására van szükség
2006. október 18.
A hetedik Internet Hungary konferencia első napján Tihanyban a web 2.0 alapfogalmairól, üzleti modelljeiről, az internet fejlődéséről és jövőbeni lehetőségeiről fejtette ki álláspontját számos külföldi és hazai szakember. Jelentős gazdasági előnyöket élveznek azok, akik kihasználják az internet, illetve a web 2.0 lehetőségeit.
Magyarországon azonban annak ellenére, hogy 9 millió ember érheti el szélessávon az internetet, a lakosságnak csak 6 százaléka fizet elő ilyen szolgáltatásra. A konferencián elhangzott az is, hogy a lakosság oktatása és a technológiai nyelvezet mindenki számára érthetővé tétele elengedhetetlen az internet népszerűsítéséhez, hiszen sokak azért nem veszik igénybe a szolgáltatásokat, mert nem tudják, hogy mire használható.Egyed Géza a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára szerint Magyarországon a lakosság 89 százaléka olyan területen él, ahol már van szélessávú internet ugyanakkor körülbelül ezer településen mintegy 1 millió ember, vagyis a lakosság 11 százaléka nem jut internet lehetőséghez. A leszakadó régiók felzárkóztatásának és a korosztályból adódó hátrányok leküzdésének számtalan módja létezik; sok kistelepülésen például ún unoka -nézegető klubokat hoztak létre. Baja Ferenc, a kormány fejlesztéspolitikai irányítótestületének tagja a konferencián azt hangsúlyozta, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv államreform programja keretében az elektronikus közigazgatás operatív programjára 99 milliárd, az államreform közigazgatás megújítási programjára, pedig 40 milliárd forint fordítható majd a következő 7 évben.
Simó György, a T-Online vezérigazgatója a tartalomszolgáltatók Kánaánját vizionálta, amikor arról beszélt, hogy a közösségi portáloknak egyre nagyobb a látogatottsága – akár a televíziók rovására is, hiszen a média és a szolgáltatások felnőtté válásának köszönhetően a negyven év alatti korosztály körülbelül ugyanannyit netezik, mint ahány órát televíziózással tölt. A T-Online külön sajtótájékoztatóján jelentette be jövő hónapban induló IPTV szolgáltatását.
A külföldi szakértők közül az első nap Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében előadásában az internet jövőjével foglalkozott és a platformok harcáról beszélt. Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója bemutatta, hogy az Egyesült Államokban milyen on-line eszközöket használnak a politikai kampányokban nagy hangsúlyt helyezve az elektronikus levelezésre, a közösség létrehozására a blogok, chatszobák, üzenőfalak és listaszerverek használatára. Az előadás foglalkozott azzal is, hogy az internet milyen lehetőségeket nyújt az önkéntes szövetségek létrehozására, ugyanakkor milyen veszélyeket rejt az, hogy a közélet szétverésére is hatékonyan használható.
Az esemény első estéjén kihirdették az Internet Hungary 2006 Konferencia és az MTV Kultúrház című műsora videopályázatának győzteseit is. A zsűri – amelynek tagjai Baló György, Doránszky Dobó Mátyás, Erdős Gábor, Kert Attila, Weyer Balázs – úgy ítélte meg, hogy a versenyművek egy része nem felelt meg maradéktalanul a kiírásnak, ezért több díjat nem adott ki. Megosztott második helyezett a zsűri döntése alapján Török Eszter: Adatok című munkája, mint a kiírásnak leginkább megfelelő, eredeti film és Lecza Attila, Párkereső című videofilmje, mely jó felépítése és kompozíciója miatt vívta ki a zsűri elismerését. Díjuk – a SUN Microsystem jóvoltából – egy-egy számítógép. Hajosovics Krisztián, a Szia!Ganye! című humoros, ötletes filmjéért pedig különdíjat kapott, amelyért a SUN Microsystem 19” LCD monitorját vehette át. A szervezők bejelentették, hogy a legjelentősebb és legnagyobb hazai internetes szakmai rendezvény, az Internet Hungary Konferencia kapcsán szeretnék évről évre meghirdetni a videofilm pályázatot, mivel szeretnének teret adni ennek a napjainkban kialakuló és még folyamatosan változó, de nagyon izgalmas műfajnak, melynek keretei és szakmai megmérettetése is most formálódik.
A konferenciával kapcsolatban bővebb információ a www.internethungaria.hu oldalon található.
Kapcsolódó cikkek
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Index megvette a Videobombot
- Motorola mobiltelefonok mozifilm-lejátszással
- Vlog-futam: videoblog pályázat
- A Wal-Mart új videóletöltő szolgáltatást indít
- Rövidfilmek mobiltelefonon
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- Lezárult a "Magyarország – ahogy én látom" című videopályázat nevezése
- Video-pályázat: Magyarország - ahogy én látom
- A Művészetek Völgyében is várják a mobilfilmeket a Nokia Mobiltelefon Filmfesztiválra