Internet Hungary 2006 a web 2.0 üzleti modellekről
2006. október 17.
Az október 17-18-án a Club Tihanyban hetedik alkalommal megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencia olyan új üzleti modelleket mutat be, amelyeket a web2.0 alkalmazások megjelenése tesz lehetővé. A konferencián az informatikai szakemberek mellett a tartalomszolgáltatók képviselői valamint a felhasználók vesznek részt. Az Internet Hungary 2006 a tartalommal, az információs társadalom egyénre gyakorolt hatásaival, szabályozással, vagyis azzal foglalkozik, hogy mire használhatjuk az internetet üzleti céljaink eléréséhez.
Az internet fejlődésével mára passzív fogyasztóból aktív felhasználóvá válhat bárki, hiszen szabadon tölthet fel illetve le információt, audiovizuális tartalmakat, vagy akár kezdhet üzleti vállalkozást a neten. A konferencia első napján az államigazgatás képviselői számolnak be arról, hogy a megszorítások idején mit tesz az állam az információs társadalom fejlesztésének érdekében, így Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Sarkady Ildikó számol be a digitális átállás információs társadalmi jelentőségéről. Ezután a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, civil felhasználók képviselője, bankárok, informatikával foglalkozó szakemberek és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövete az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozik, Tim Wu, a Columbia Law School képviseletében pedig arra a kérdésre keresi a választ, hogy az internet vajon lassul, vagy növekszik a jövőben, továbbá milyen kihívások előtt állnak a kormányok, a nagyvállalatok és a mobiltársaságok. Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.
A konferencia gerincét a web2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos on-line üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis- és középvállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségekről szól.
Október 17-én este átadják a „Magyarország – ahogy én látom” című videopályázat díjait is, melyet a szervezők az m2 Kultúrház című műsorával közösen írtak ki.
A konferenciával kapcsolatban bővebb információ a www.internethungaria.hu oldalon található.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször