Világszinten osztályelsők

Idén negyedszer ítélt oda tíz termékkategóriában, kategóriánként egy-egy Business Solutions-partnerének Excellence Partner of the Year díjat a Microsoft. Az eddig minden évben Amerikában maradt elismerés első alkalommal került Európába. A közel 2000 AX-partner közül a 2006-os év globális Dynamics AX Excellence díját a termékkel hat esztendeje a magyar ERP-piacon lévő XAPT Hungary Kft. kapta. Az elismerés mögötti teljesítményről, a vállalat piaci eredményeinek hátteréről, a Microsoft BS-stratégiájához igazodó, megvalósulóban lévő és jövőbeni terveikről, külföldi terjeszkedésükről dr. Schvarcz Zoltánnal, a cég ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

– Milyen teljesítményt díjaz a Microsoft a fenti díjjal?

– Példaértékű rendszerbevezetéseket, innovatív megoldásokat és kapcsolódó minőségi szolgáltatást vár el díjazottjaitól az MBS. A konkrét projektek mellett eddigi tevékenységünk különböző aspektusainak összessége is kedvező irányba billentette a mérleg nyelvét, de részvételünk a TAP-ben (Technology Adaption Program) – ami csupán tíz MBS-partnernek adatott meg – és az ott nyújtott teljesítményünk is valószínűleg közrejátszott. Emellett, s ez talán itthon hihetetlenül hangzik, a terméket érintő, minket jellemző kritikus észrevételeinket ugyancsak értékelték, többre közülük a gyakorlatban is reflektált a Microsoft. A partnerek a felhasználóknál szerzett tapasztalatok alapján a fejlesztőkre nem jellemző, gyakorlati oldalról látják a fejlesztési irányokat érintő pozitív és negatív, a termék piacképességét befolyásoló piaci hatásokat. A Microsoft ezt felismerve és eredményeinket látva, számunkra is meglepő módon, a Redmonddal folyamatos kapcsolatban álló fejlesztési igazgatónkon, Árendás Bencén keresztül véleményünkre is tekintettel végezte az új verzióval kapcsolatos fejlesztéseket.

– A TAP programban való részvétel dupla nyereséget hozott az XAPT számára. A Dynamics AX 4.0 világpremierjén a cégük által benevezett WizzAir-projekt szerepelt esettanulmányként – s minden bizonnyal, ahogy említette, a díj elnyerésében is része volt –, ugyanakkor a fejlesztésben való részvételük szintén jelentős üzleti, szakmai, piaci értékkel bírhat.

– A 4.0-s verzió előkészítését célzó, a kibocsátáshoz szükséges fejlesztés, tesztelés, migráció mentén meghirdetett TAP programba való jelentkezéskor három, a „tesztüzemben” is részt vevő felhasználót kellett megjelölnünk. Közülük többfordulós kiválasztási procedúrán átesve maradt fenn a 3.0-s Axaptát már 2004 óta használó, itthon is működő innovatív légitársaság, a WizzAir. A februári, még béta-verzión történt, pozitívan zárult tesztelést követően június 9-ére befejeztük az upgrade-et. A Dynamics AX 4.0-s verzió július 10-ei kibocsátását a bostoni partnerkonferencián WizzAir-projektünk globális szintű bemutatásával kezdte a Microsoft. Nemzetközi ismertségünk, ha élni tudunk vele, tagadhatatlanul üzleti előnyt jelenthet, a 4.0-s upgrade-ek, illetve bevezetések alkalmával majd a fejlesztésben való részvétel során szerzett tapasztalataink is kamatoztathatók lesznek.

– Hat éven keresztül, sokakkal ellentétben, nem gyakorolták a több lábon állást, tavaly mégis beindították Dynamics NAV-üzletágukat. Az előzmények után feltételezem, hogy ennek komoly, a jövőt érintő oka lehetett.

– Sokan vonták már kétségbe, ám a termékek körül zajló történések egyértelműen bizonyítják, hogy a Microsoftnak a BS-üzletág portfóliójára is létezik fejlesztési stratégiája. Az első fázis a Dynamics AX 4.0 kibocsátásával zárult, a második egy új, a funkciók összevonásával járó licencpolitika kialakításával kezdődik. Az XAPT üzletfejlesztésért felelős igazgatója, Énekes Dániel megfogalmazása szerint a termékegyesítés következő hulláma várhatóan 2009 körül lesz. Az ERP-portfólió ma még négy különálló terméke – a Dynamics AX technológiai alapjaihoz kapcsolódó (integrált adatkezelés, nyelv- és fejlesztői környezet) innovatív fejlesztéseken keresztül – akkorra konvergál egységes egésszé. Ezzel az XAPT elképzelései – miszerint a közép- és nagyvállalati ügyfélkör igényeit az AX-szel kielégítve a Dynamics NAV rendszerrel a kisvállalatoknak is biztosítja az integrált vállalatirányítás lehetőségét – a későbbi közös technológiai háttérből adódóan megvalósulnak.

– Ha már megemlítette: mi az új licencpolitika lényege?

– Az augusztusban indított Business Ready Licencing kialakításakor, a négy meglévő termék licencelési politikáját egységesítve, a modul alapú megközelítés helyett felhasználói alapokra helyezték az árazást. Termékenként egy, a működéshez feltétlenül szükséges funkciókból álló alapcsomagra, az úgynevezett Business Essentials (BE) Editionnek nevezett funkcióegyüttesre alakították ki az egyenként megvásárolható, egyidejű userek licencárait. Ha a vevőnek többre van szüksége az alapcsomagban rendelkezésre álló funkcióknál, a fentiekhez hasonló módon megveheti a következő, nagyobb csomagot, az Advanced Management (AM) Editiont. Ha ez még mindig nem elegendő, akkor a’la carte választhat a kimaradt funkciók közül.

– Nem maradtak meg az országhatárokon belül. Idén márciusban Kanadában alapítottak céget, s a közelmúltban Romániában is bejegyeztek egy XAPT többségi tulajdonú leányvállalatot, miközben itthon ugyancsak további dinamikus növekedést terveznek.

- Tavalyi hazai 762 millió forintos árbevételünk (kb. 15 százalék szupport, 40 százalék licenc, 45 százalék tanácsadás) az előző évihez képest 24,9 százalékos növekedést jelentett. Idei első félévi magyarországi eredményeink 60 százalékos növekedést mutatnak, ami az év végére várhatóan 40 százalékos szintre áll be. A Microsoft számára a 2005. július 1-jétől 2006. június 30-áig tartó üzleti évben generált licencbevételünk az előző évhez képest 69 százalékkal nőtt, s ezzel a teljesítménynyel bekerültünk a Microsoft Business Solutions-üzletágon belüli, a globális licencrangsor első 5 százalékába tartozó partnereket tömörítő President Clubba. Többéves értékesítési munka eredménye ért be idén, többek között néhány, hazai viszonylatban is nagyobbnak számító, kiemelten a szolgáltatói szektorban realizálódott projektünk. Az utóbbi évben elsősorban pénzügyi szolgáltatóknál, médiavállalkozásoknál, szoftverfejlesztő és ingatlanfejlesztő, illetve -gazdálkodó cégeknél vezettük be a Dynamics AX-et, de fél év alatt tíz Dynamics NAV-ügyfélre is szert tettünk. Az eredményekhez a szakma kiválóságaival bővült értékesítési csapatunk jelentősen hozzájárult.

Kanadai leányvállalatunk szintén elsősorban a szolgáltatói, azon belül az egészségügyi szolgáltatói szektorra koncentrál. Első ügyfelünk, a torontói tőzsdén jegyzett Medisys Health Group az első négy között van a biztosítók és az egészségügyi intézmények, orvosok, vállalatok között elhelyezkedő kanadai egészségügyi szolgáltatók rangsorában. A felvásárlások révén fejlődő, 750 alkalmazott közreműködésével 4000 nagy corporate (500-as dolgozói létszám feletti) ügyféllel kapcsolatot tartó s csaknem 20 kórházat, kisebb, speciális feladatot ellátó rendelőt stb. tulajdonló vállalat vezetése számára már a mostani méretnél is komoly gondot jelent kézben tartani, kontrollálni a működést. Az integrált vállalatirányítási rendszer, nevezetesen a Dynamics AX bevezetése – jelenlegi működésük átláthatósága, az egyszerűbbé váló jelentéskészítés és az integráció már ismert további előnyei mellett – a további felvásárlásokkal birtokba kerülő cégek integrációját is megkönnyíti. A tervek szerint a jövő év elejétől élesben működő, akkor minimum 100 munkatárs által használt Dynamic AX rendszer a többfázisú bevezetést követően a Medisys Health Group teljes ügyvitelét átfogja majd. 2008-ban befejeződik a szakágspecifikus egészségügyi rendszer egészének Dynamics AX-be integrálása.

Idén júniusban Novensys Dynamics néven a Dynamics AX romániai értékesítésére hoztunk létre XAPT többségi tulajdonú közös vállalatot a Dynamics NAV értékesítésében élenjáró román Novensysszel. Társcégünk, az egyik legnagyobb ERP-rendszerintegrátor, a retailpiac élmezőnyét (Metro, Cora, Plus, Carrefour, Praktiker, Selgros, Kaufland) uralja, az új vállalat a romániai nagykereskedők és disztribúciós hálózatok igényeit kívánja Dynamics AX-szel kiszolgálni.

– Milyen eredményeket vár az XAPT vezetése a hazai mellett most már nemzetközi színtéren is mozgó vállalategyüttestől?

– A Microsoft Business Solution-megoldások előtt álló globális lehetőséget legszemléletesebben a Dynamics AX-bevezetések több mint 100 ügyfél/hónapos növekedési üteme jellemzi. A májusi adatokkal bezárólag 14 hónap alatt világszerte 31 százalékkal nőtt a licencértékesítés. A projektméretek összehasonlításához a hazai 50 milliós átlagprojektekkel szemben elegendő az USA és Kanada minimum 500 ezer dolláros (130 millió forintos) projektjeit említeni. Organikusan növekvő cégként a következő évekre idehaza továbbra is 25-30 százalékos növekedést tervezünk, két külföldi cégünknél – a projektek kinti méretét tekintve – a Magyarországon 6 év alatt elért eredményt várhatóan 2-3 év alatt elérjük. Mivel az ERP-szállítók, így a Microsoft-partnerek között is világszerte kevés a kellően kvalifikált és a tudását már a gyakorlatban is kamatoztatott szakember, globális szinten gyakorlatilag korlátlanok az XAPT és a hozzánk hasonlóan kiváló szakértőket foglalkoztató vállalkozások lehetőségei.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció