Motorola-Nokia: Közös fellépés a a mobiltelevíziós piacért
2006. szeptember 18.
A két cég DVB-H készülékek és hálózatok kompatibilitását tesztelik, hogy a mobiltévé-szolgáltatás mihamarabb elérhetővé váljon.
A mobiltelevíziós szolgáltatások nagyobb arányú ismertsége, illetve a szolgáltatás elterjedésének ösztönzése érdekében a Motorola és a Nokia bejelentette, hogy interoperábilissá teszi DVB-H (Digital Video Broadcast – Handheld) képes mobilkészülékeit és hálózati szolgáltatásait. A készülékgyártók olyan nyílt DVB-IPDC –szabványokon alapuló megoldások támogatásán dolgoznak majd együtt, amelyek a többszállítós mobiltelevíziós szolgáltatások telepítése, valamint a 2006-ban és a későbbiek során lebonyolítandó próbaüzemek iránt érdeklődő szolgáltatói partnerek rendelkezésére állnak.Az Informa szerint a mobiltelevíziós piac robbanásszerű bővülés előtt áll: 2010-re világszerte várhatóan több mint 50 millió DVB-H képes mobilkészülék talál gazdára. A mobiltelevíziós szolgáltatások bevezetése új üzleti lehetőséget teremt az értéklánc minden szereplője számára, beleértve a tartalom- és műsorkészítő cégeket, a mobilszolgáltatókat, az infrastruktúra- és készülékgyártókat, valamint a technológia-szállítókat is. A DVB-H-képes készülékek és szolgáltatások interoperabilitása kulcsfontosságú a piac további bővülésében.
A mobiltelevíziós szolgáltatásra használható, többféle digitális technológia közül a Motorola és a Nokia egyaránt a DVB-H-t találja a leghatékonyabbnak a mobil televízióadások sugárzására. A DVB-H technológia kiváló minőségű szolgáltatást és alacsony energiafogyasztást garantál, ráadásul az adások fogadása mellett további mobilszolgáltatások, például a telefonfunkció és az internetkapcsolat elérését is biztosítja.
Kapcsolódó cikkek
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Motorola mobiltelefonok mozifilm-lejátszással
- Ingyenes navigációs szoftver a Nokiától
- Nokia "Öt város, egy buli" az MSN-en
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
- Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- Megöli a tévét az online video?
- Sony Ericsson: 2008 az áttörés éve a mobil tévézésben
- A Nokia és a Motorola növelte részesedését a mobilpiacon