A Sony kivonul a plazma tv-k piacáról
2006. augusztus 5.
A Sony, amely eddig sem plazmatelevízióiról volt közismert, bejelentette, hogy az alacsony nyereségesség miatt teljes egészében kivonul az említett termékek piacáról.
A japán elektronikai óriáscég 2004-ben még mintegy háromszázezer plazmatévét értékesített, tavaly azonban már csak alig százezret. A vállalat idén év elején ki is vonta ezeket a készülékeit az amerikai piacról, most pedig teljesen és végleg abbahagyja a plazma megjelenítős modellek forgalmazását. A döntés fő oka az, hogy a Sony nem rendelkezik saját plazma-paneleket gyártó üzemmel, így ezeket másoktól kénytelen megvásárolni, ami jelentős mértékben csökkenti a termékek által hozott nyereséget. A cég már évek óta LCD (Bravia) és hátsó megvilágítású (SXRD) termékeire helyezi a fő hangsúlyt, míg a plazmatévék inkább csak a teljesség igénye miatt szerepeltek kínálatában. A Sony legújabb, nyolcadik generációs LCD paneleket előállító üzeme jövőre kezdi meg a termelést, és várhatóan 50 ezer nagyméretű üveg-szubsztrátumot kezel majd havonta. A gyártó 2007-ben az ideinél 33%-kal több, nyolcmillió darab LCD tv-t és monitort szeretne értékesíteni.
Kapcsolódó cikkek
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
- Mobilfunkcióval bővítené a Sony a PSP-t
- Sony HD kamkorder 100GB-os merevlemezzel
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Hardverfejlesztésbe kezdett a DivX
- Árversenybe kezd a Sony a Blu-ray elterjesztésének érdekében
- Digitális tévézés notebookon - a belső tunerkártya előnyei
- Alacsony energiafelvételű Sony Vaio TZ noteszgépek
- Hajlékony Philips és Sony képernyők