Az árak csökkenése veszteségessé tette az LG.Philips negyedévét
2006. július 12.
A lapos képernyőket gyártó LG.Philips LCD Co. Ltd. veszteséges
negyedévet zárt; magyarázatként a kiélezett verseny miatti árversenyt
és a kiemelkedő színvonalú televíziók iránti vártnál kisebb keresletet
említették.
Az LG.Philips, amely 2005-ben a világ legnagyobb LCD-paneleket gyártó vállalata volt, gazdasági évének júniusban befejeződött negyedévében 322 milliárd won (340,9 millió dollár) veszteséget szenvedett el; a tavalyi esztendő ugyanezen időszakában profitja 41,1 milliárd won volt. Eredménye rosszabb lett még az elemzők által előzetesen várt 306,4 milliárd wonos veszteségnél is.Az árverseny jelentősen rontott mind az LG.Philips, mind pedig versenytársai, a dél-koreai Samsung Electronics Co. Ltd. és a tajvani AU Optronics Corp. eredmény-pozícióin; éves kilátásaikat tovább rontja, hogy elmaradt a labdarúgó világbajnokságtól várt keresletnövekedés. Az LG.Philips - Dél-Korea tizedik legnagyobb, 12 milliárd dollárt "érő" tőzsdei társasága - az érzékelhetően egyre halványabb kilátások hatására a második negyedévben 19,4 százalékot vesztett értékéből; eközben a piac egésze 4,7 százalékkal esett vissza.
Kapcsolódó cikkek
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért