A Nokia-elnök szerint nagy lehetőségek vannak még a mobilpiacon
2006. július 2.
Jorma Ollila, a Nokia elnöke egy sajtókonferencián úgy nyilatkozott,
hogy a mobiltelefonos piac még mindig igen komoly lehetőségeket
tartogat a gyártók számára.
Ollila elmondta, hogy miközben ma hárommilliárd embernek van mobiltelefonja, a nagyon fiatalokat és nagyon öregeket leszámítva is kétmilliárdnak még mindig nincs. A cél tehát egyrészt a fejlődő országokban a mobilpiac kiterjesztése, másrészt pedig a telített régiókban, például Nyugat-Európában, a komolyabb hozzáadott értéket képviselő készülékek forgalmazása. Utóbbi Ollila szerint területen kulcsfontosságú kérdés életképes zenelejátszó és –letöltő, valamint e-mail megoldások elterjesztése, az üzleti és a normál felhasználói szférában egyaránt. Ollila, aki június 1-től vezérigazgatói posztját feladva a cég végrehajtó hatalommal nem rendelkező elnökeként tevékenykedik, a legígéretesebb földrajzi régiókként a Közel-Keletet, Brazíliát, Oroszországot, Kínát és Indiát nevezte meg. Indiában jelenleg kiemelt területként kezelik a kisebb városok és falusias térségek bekapcsolását a mobilszolgáltatásba, a fejlesztések várható tempója azonban egyelőre nehezen megjósolható.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Siemens: biometrikus infrastruktúra Svájcban, GSM hálózatbővítés Maliban
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- Ingyenes navigációs szoftver a Nokiától
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- 3GSM: Barcelona újra várja a mobilvilágot