A világ legvékonyabb e-papírja a Bridgestone-tól
2006. június 5.
A Bridgestone neve eddig leginkább a gumiabroncsokról lehetett ismerős, ám a jelek szerint a cég gondol a jövőre is. Az e-papír rengeteg gondra lehet megoldás a jövőben, a felhasználási területek számát egyelőre felmérni is nehéz, annyi biztos, hogy papírmentes alkalmazásokat biztosíthat a hétköznapoktól a reklámiparig. Ehhez azonban olyan akadályokat kell legyőzni, melyre a Bridgestone fejlesztése is irányul. Az első fontos gond a kezdeti fejlesztésekkel éppen az volt, hogy csak nevükben voltak e-papír megoldások, valójában messze túl vastagnak bizonyultak a hétköznapi felhasználásokhoz. A másik jelentős probléma pedig a kellő rugalmasság biztosítása volt. A Bridgestone a majdnem papír vastagságú hordozó megalkotása mellett azért számíthat arra, hogy termékéből készülnek majd az első valóban használatba kerülő alkalmazások, mert egy speciálisan redőzött felületet sikerült létrehozniuk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a papír akkor is torzításmentesen jeleníti meg a képet, ha összehajtják, összegöngyölik. Az egyetlen hátralevő fontos fejlesztés az egyelőre nem kielégítő színmélység növelése.
Kapcsolódó cikkek
- Beszélő papírt fejlesztettek ki
- Színes e-papír az LG Philipstől
- QXGA felbontású, rugalmas E-papír az Epson-tól
- Hangulathoz igazítható e-papír táska
- Nulla energiafogyasztású e-papír
- Elektronikus papír már 2004-ben?
- A jövő az elektronikus papíré
- Egy lépéssel közelebb az összetekerhető képernyő felé
- Digitális papír, Bluetooth toll a papír reneszánsza?
- Műanyag képernyő