Internet, telefon és digitális kábeltévé a T-Kábelnél
2006. június 4.
Még nincs egy éve, hogy a T-Kábel Magyarország Kft. megkezdte hálózatain a telefonszolgáltatást, de ügyfelei közül már 20 ezren igénybe veszik ezt a lehetőséget is. Az 1998-ban (akkor még MatávkábelTV néven) alakult társaság hagyományos kábeltelevíziós szolgáltatására ma már 303 ezren fizetnek elő, hálózatán pedig csaknem 28 ezren veszik igénybe a 2002-ben elindított széles sávú internetszolgáltatást, amit a testvérvállalat T-Online segítségével nyújtanak.
A fejlődési kronológiához tartozik, hogy 2005 decemberében a digitális kábeltelevízió is megjelent a budapesti fejállomás által ellátott területek szolgáltatási kínálatában, amelynek ma már több ezer előfizetője van. Ez a technológia lehetőséget nyújt arra, hogy a tömegigények kielégítése mellett az egyes témák iránt jelentkező rétegérdeklődésnek is megfeleljen a társaság. Az új megoldással egyedi műsorkínálat állítható össze. Az analóg II. vagy a III. programcsomag mellé az előfizetők érdeklődési körüknek megfelelően 5 tematikus (ismeretterjesztő, mozi, zene, sport vagy erotikus) műsorcsomag közül választhatnak.
A 2005 júliusában indított telefonszolgáltatásra Szegeden, Békéscsabán, Békésen, Hódmezővásárhelyen, Gyulán, Makón, Orosházán, Dunakeszin, Veresegyházán, Esztergomban, Fóton és Csömörön lehet előfizetni. Ezeken a településeken azok számára vehető igénybe az új szolgáltatás, akik az úgynevezett visszirányúsított, tehát internetezésre alkalmassá tett hálózatról elérhetők. Így több mint 170 ezer háztartás számára adott a kábelen való telefonálás lehetősége. Rendkívül egyszerűen, a szolgáltató által biztosított és telepített kábelmodemhez bármilyen hagyományos telefonkészüléket csatlakoztatva lehet telefonálni.
A társaság négyféle díjcsomagot kínál, amelynek közös jellemzője, hogy nincs egyszeri belépési és kapcsolási díj, továbbá a hálózaton belüli hívások ingyenesek.
Piller András vezérigazgató az eredményeket értékelve hangsúlyozta: „Az elmúlt időszakban több milliárd forintos beruházással korszerűsítettük hálózatainkat, így téve alkalmassá azokat az új, értéknövelt szolgáltatások, a kábeltelefon vagy a digitális kábeltelevíziós programcsomagok bevezetésére. Sikerült bebizonyítanunk, hogy hálózatunk alkalmas komplex távközlési és prémium tartalomszolgáltatások nyújtására is, így az ügyfelek valamennyi otthoni szórakoztatási és kommunikációs igényét ki tudjuk elégíteni."