A hatékony csalásmegelőző intézkedések növelték az e-kereskedelem elfogadottságát

A Pago eTransaction Services inkasszó és fizetési szolgáltató társaság bemutatta az európai online üzleteknél folytatott vásárlási gyakorlatot felmérő Trends in Consumer Purchasing and Payment Behaviour in selected E-commerce Industries 2005 tanulmányát (2005-ös vásárlási és fizetési szokások egyes kiválasztott e-kereskedő ágazatokban).
A tanulmány azért egyedi a maga nemében, mert az egyetlen valós tranzakciókon alapuló nemzetközi felmérés és mint ilyen, nem kizárólag kérdőíves közvélemény kutatásokon alapul. A 170 oldalas tanulmány mintegy száz táblázatot és közel száz informatív ábrát tartalmaz, azaz sokkal több információt nyújt öt elődjénél.

Az idei Pago Report a Pago platformján 2004. október 1. és 2005. szeptember 30. között végrehajtott mintegy 50 millió tranzakció adatait dolgozza fel. A tranzakciós volumen duplája a tavalyi Pago Reportban feldolgozott mennyiségnek. A tanulmány a fogyasztói magatartás és a fizetési szokások elemzésére összpontosít az európai internetes üzleteknél és áttekintést ad az európai és nemzetközi vásárlókat kiszolgáló internetes üzletek nemfizetési kockázatáról is. A tanulmány részletesen elemzi az összes tipikus internetes értékesítési üzletágat, a kiskereskedelmet, az egészségügyi szolgáltatásokat, az internetes szerencsejátékot, a távközlést és az utazást.

Jelentősen csökkent a pénzvisszatérítések aránya

A tanulmány legmegnyugtatóbb megállapítása az internetes kereskedőkre nézve, hogy jelentős mértékben csökkent a pénzvisszatérítések aránya - emelte ki Markus Weber, a Pago ügyvezető igazgatója. Az átlagos pénzvisszatérítési arány a 2004-es 0,83 százalékról 0,48 százalékra csökkent az áttekintett periódusban . Hozzátette, hogy ez részben a kártya nélküli fizetések terén bevezetett csalásmegelőző mechanizmusoknak volt köszönhető.

Jelentős mértékben nőtt az európai e-kereskedelem forgalma. A javuló fogyasztói elfogadottsággal párhuzamosan az e-kereskedelmi és e-fizetési struktúrákban bekövetkezett stabilizáció valóságos konjunktúrát idézhet elő az e-kereskedelemben. Az idei tanulmány által vizsgált periódusban azonban a trendnek még csak a kezdeti jelei fedezhetők fel. 2005. III. negyedévében azonban a tranzakciók száma már lényegesen felülmúlta az egy évvel korábbit.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció