Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége április elején pályázati felhívást tett közzé az infokommunikációs szállítói piac felmérésére 2006-ban. A pályázatra április 18-ig lehetett jelentkezni, elkészítését egyre több vállalat - többek között a Synergon, a KFKI Csoport, az Ericsson, a Sun Microsystems, a Microsoft Magyarország - és az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. is támogatja.
Az informatikai vállalatok szerint alapvető információhiány van az IKT szektorban a szállítói piac szegmentációjáról, jellemzőiről, a trendekről, valamint a piac szereplőiről. A meglévő információk részkutatásokból származnak, melyek fogalmi és metodológiai különbségek miatt nem összehasonlíthatóak, ezért problémát jelent a trendek felismerése és a stratégiai tervezés is nehezen megvalósítható.

Az IVSZ a probléma megoldására a piaci szereplők összefogását kezdeményezte, hogy együtt határozzák meg a közös információigényt. A tervek szerint az IVSZ koordinálja majd a rendszeres - évente 1 alkalommal történő - adatgyűjtést és elemzéseket. Az IVSZ az infokommunikációs szektor szállítói oldaláról önkéntes adatszolgáltatás alapján, független piackutatók segítségével teszi elérhetővé a beérkezett adatokat és a kutatás eredményeit.

A felmérésnek köszönhetően az informatikai vállalkozások számára lehetőség nyílik a valós piaci információkon alapuló stratégiai tervezésre, illetve a stratégiai jelentőségű döntések megfelelő megalapozására. Az IVSZ számára a felmérés eredménye lehetőséget biztosít az iparági lobbytevékenység támogatására, a kormányzati szervek (IHM, ITDH) pedig átfogó képet kaphatnak az iparág helyzetéről, problémáiról, valamint a fejlesztendő területekről.

A Szövetségben Várnai Tamás (Synergon) vezetésével külön munkacsoport alakult az IKT felmérés koordinálására. Az első kutatás, melynek célja a teljes hazai IKT szállítói piac felmérése a szereplők bevonásával, várhatóan nyárra készül el.

A felmérés tervezett területei:


·    Magyar IKT piac és részpiacai
·    Piaci barométer
·    Iparági SWOT (ágazati és szegmens szintű) analízis
·    Iparági jellemzők (K+F, marketing, HR)

A nyertes kutatócéget (vagy cégeket) az IVSZ május közepéig választja ki. A kutatás pontos megtervezésére, az adatfelvételre és az ebből következő elemzésekre májustól júliusig kerül sor, az eredményeket a Szövetség előreláthatólag nyár végén publikálja.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció