Hosztolással bővül a Nokia Services portfoliója

A mobilitás-hosztolással új előfizetői szolgáltatásokat vezet be a Nokia. A vállalat április 6-án a mobilszolgáltatók számára mutatta be mobilitás-hosztolási megoldását, amellyel új előfizetői szolgáltatások vezethetők be, miközben költségeik nem növekednek mértéktelenül, továbbá a bizonytalansági tényezők is minimálisak maradnak.
A Nokia emellett a Mobitel Sloveniával push-to-talk (PoC) próbahosztolási megállapodást is kötött. Ismeretes, hogy a finn távközlési vállalat 2005-ben a Mobilkom Austria és a 3 Scandinavia push-to-talk pályázatát nyerte meg, jelenleg pedig világszerte több szolgáltatóval folytat tárgyalásokat a hosztolásról.

A most beinduló hoszting-szolgáltatás a szolgáltatói verseny éleződésével várhatóan jelentős mértékben elterjed. Az Ovum piackutató cég előrejelzése szerint a hoszting piaca a 2005-ös 670 millió euróról 2009-re 1,35 milliárdra emelkedve, megduplázódik.

A mobilszolgáltatók mind keményebb üzleti környezetben dolgoznak, és az új multimédiás szolgáltatások egyre bonyolultabban telepíthetők és tarthatók fenn. A Nokia hosztolási megoldását választó szolgáltatók a népszerű szolgáltatások, például a PoC és a multimédiás üzenetküldés biztosításával az előfizetők megnyerésére, és megtartására koncentrálhatnak.

„Az egész világon megtalálható hosztoló-központok, többek között a Chennai-ban működő új Nokia Global Networks Solution Center révén kiváló helyzetben vagyunk a bővülő hosztolási piac lehetőségeinek kiaknázására, és a lehető legjobb megoldásokat biztosíthatjuk ügyfeleink számára”-- mondta Patrick Sallner, a Nokia Networks üzletágának hoszting szolgáltatás-kínálattal foglalkozó vezetője. Hozzátette: „Az Enterprise Solutions, a Mobile Phones, és a Multimédia részlegünk garantálta, hogy a Nokia segít a szolgáltatóknak lerövidíteni az új szolgáltatások piaci bevezetésének időtartamát. A hosztolás mindkét fél részére előnyös partnerségi viszonyt jelent, ahol a bevezetés kezdeti költségei megoszlanak.”

A hosztolás a menedzselt szolgáltatásokkal együtt a Nokia bővülő Services üzletágának egyik fő pillérét alkotja. A Services teremti meg a Nokia Networks üzletág bevételeinek több mint 30 százalékát, részesedése pedig folyamatosan nő. Harminc országban 39 szolgáltatóval megkötött szerződésének köszönhetően a finn óriás a menedzselt szolgáltatások piacának vezetője.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció