Hosztolással bővül a Nokia Services portfoliója
2006. április 7.
A mobilitás-hosztolással új előfizetői szolgáltatásokat vezet be a
Nokia. A vállalat április 6-án a mobilszolgáltatók számára mutatta be
mobilitás-hosztolási megoldását, amellyel új előfizetői szolgáltatások
vezethetők be, miközben költségeik nem növekednek mértéktelenül,
továbbá a bizonytalansági tényezők is minimálisak maradnak.
A Nokia emellett a Mobitel Sloveniával push-to-talk (PoC) próbahosztolási megállapodást is kötött. Ismeretes, hogy a finn távközlési vállalat 2005-ben a Mobilkom Austria és a 3 Scandinavia push-to-talk pályázatát nyerte meg, jelenleg pedig világszerte több szolgáltatóval folytat tárgyalásokat a hosztolásról.A most beinduló hoszting-szolgáltatás a szolgáltatói verseny éleződésével várhatóan jelentős mértékben elterjed. Az Ovum piackutató cég előrejelzése szerint a hoszting piaca a 2005-ös 670 millió euróról 2009-re 1,35 milliárdra emelkedve, megduplázódik.
A mobilszolgáltatók mind keményebb üzleti környezetben dolgoznak, és az új multimédiás szolgáltatások egyre bonyolultabban telepíthetők és tarthatók fenn. A Nokia hosztolási megoldását választó szolgáltatók a népszerű szolgáltatások, például a PoC és a multimédiás üzenetküldés biztosításával az előfizetők megnyerésére, és megtartására koncentrálhatnak.
„Az egész világon megtalálható hosztoló-központok, többek között a Chennai-ban működő új Nokia Global Networks Solution Center révén kiváló helyzetben vagyunk a bővülő hosztolási piac lehetőségeinek kiaknázására, és a lehető legjobb megoldásokat biztosíthatjuk ügyfeleink számára”-- mondta Patrick Sallner, a Nokia Networks üzletágának hoszting szolgáltatás-kínálattal foglalkozó vezetője. Hozzátette: „Az Enterprise Solutions, a Mobile Phones, és a Multimédia részlegünk garantálta, hogy a Nokia segít a szolgáltatóknak lerövidíteni az új szolgáltatások piaci bevezetésének időtartamát. A hosztolás mindkét fél részére előnyös partnerségi viszonyt jelent, ahol a bevezetés kezdeti költségei megoszlanak.”
A hosztolás a menedzselt szolgáltatásokkal együtt a Nokia bővülő Services üzletágának egyik fő pillérét alkotja. A Services teremti meg a Nokia Networks üzletág bevételeinek több mint 30 százalékát, részesedése pedig folyamatosan nő. Harminc országban 39 szolgáltatóval megkötött szerződésének köszönhetően a finn óriás a menedzselt szolgáltatások piacának vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Ingyenes navigációs szoftver a Nokiától
- Bővítik a Nokia komáromi gyárát, 300 millió legyártott készülék
- Nokia "Öt város, egy buli" az MSN-en
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
- Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- Hét Electronic Arts játék Nokia mobilokon
- A Yahoo! Search programmal izmosodik a Nokia mobilkeresője