Egyre több nő internetezik Európában
2006. április 4.
A European Interactive Advertising Association (EIAA) online szövetség
megbízásából készített legfrissebb felmérés szerint kontinensünkön
egyre növekszik a nők világhálón való jelenléte. A közzétett
tanulmányból kiderül, hogy a tavalyi évben az európai internetezők
41%-a nő volt, ami 4%-al több az azelőtti esztendőhöz viszonyítva.
Különösen Németországban emelkedett jelentősen a gyengébb nem online
jelenléte, azaz ezek 45%-a barangol rendszeresen a világhálón.
Az EIAA felmérésében kitér a nők internetes szokásaira is: a gyengébbik nem leginkább az online keresőket (84%) valamint az elektronikus levelezőrendszereket (75%) használja gyakorta, és szintén sokan (56%) a különböző utazási irodák weboldalait látogatják meg. Nem meglepő az sem, hogy a női felhasználóréteg 74%-a a fiatal korosztályhoz tartozik, azaz 16 és 24 év közöttiek, az 55 év felettieknek viszont csak 15%-a él a világháló nyújtotta lehetőségekkel."Ha ilyen iramban emelkedik a gyengébb nem online jelenléte, akkor az is elképzelhető, hogy 2007-ben már több nő fog internetezni mint férfi" - vonták le a következtetést az EIAA szakemberei. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a reklámozóknak is jobban kell majd igazodniuk igényeikhez, mivel a nők érdeklődési köre jelentős mértékben eltér férfitársaikétól.
A tanulmány rámutat még arra is, hogy egy európai nő átlagosan hetente 9,3 órát tölt a weben, amely a 2003-as eredményekhez viszonyítva 63%-os emelkedést jelent. A legtöbbet a franciák időznek a világhálón (11,4 óra), míg a német felhasználók szánják a legkevesebb időt az internetre (7,5 óra). Az online szövetség szóvivője, Nadja Elias azzal magyarázta ezt, hogy Németországban még nincs úgy elterjedve a szélessáv mint a kontinens más országaiban.
Kapcsolódó cikkek
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac