A versenytárs díjai

Bár az IT-sajtót hivatalból böngészgetem jó húsz éve, nemigen olvastam mondjuk a Byte-ban a Chip-díjasokról vagy épp fordítva. A vetélytárs az mégiscsak ellenfél, felesleges neki reklámot csinálni... Arra meg aztán végképp nem láttam sehol példát, hogy egy díjat alapító lap és/vagy kiadó valamilyen elismerésben részesítette volna versenybéli ellenfelét. Még csak az kéne...

Az alábbiakban némiképp eltérünk a gyakorlattól, beszámolunk a Business Online egyik – nevében is konkurens jelleget hordozó – vetélytársa, az IT Business díjesőjéről. Ugyanakkor be kell vallanunk, hogy nem mi vagyunk azok, akik elsőként szakítanak a hagyománnyal, hanem épp az IT Business, a Vogel Burda Kiadó népszerű hetilapja, amely ha nem is a konkurens lapot, a Business Online-t, de az azt kiadó Adverticum Rt.-t, illetve annak adserver megoldását a fentebb említett díjeső keretében IT-Business Leadership oklevéllel jutalmazta. Úgy érezzük, bátorságra vall elismerni a versenytárs egy-egy sikeres lépését, megoldását, netán piacvezető szerepét, és ilyen szituációban mi sem tehetünk mást, mint hogy gratulálunk a merész ellenfél nagyszerű kezdeményezéséhez, és beszámolunk az első ízben kiosztott IT-Business Leadership Award díjkiosztójáról.

Az IT-Business Leadership Award 2005 pályázat győztesei 2006. január 31-én vehették át díjaikat, ünnepélyes keretek között, az Akadémiai Klubban. A zsűri 3 kategóriában hirdetett győztest. Az „ICT-piac vevői oldal – Nagyvállalatok" kategóriában az OTP Bank Rt. és a Hewlett-Packard Magyarország Kft. megosztva hódította el a legjobbnak járó elismerést. Az „ICT-piac szállítói oldal – Kis- és közepes méretű vállalkozások" kategóriában a Megatrend 2000 Rt. munkáját minősítette a legjobbnak a 9 tagú zsűri. Az „ICT-piac szállítói oldal – Nagyvállalatok" kategóriában a Pannoné lett a díj. Kiemelkedő pályamunkákért oklevelet kapott az Adverticum Rt., a BellResearch, az Expressz Magyarország Zrt., a Kancellár.hu, a Kapsch TeleCom Kft., a Kürt Rt., a Novodata Számítástechnikai Rt., a Sense/Net és a TeleTrade Consult Kft.

Ha van gondunk a díjjal (és miért ne lenne, hiszen nem mi találtuk ki, és mégiscsak az ellenfelünkről van szó), akkor az az elnevezés és a megfogalmazott cél között húzódó apró ellentmondás. A név a piacvezetést sugallja, és ily módon a sokszor értékesített megoldásokat várná az ember a dobogóra vagy annak legfelső fokára, míg a küldetés megfogalmazása alapján az alapítók azokat részesítették kiemelt elismerésben, akik „példaértékű iparági megoldásokat hoztak létre az adott évben, [...] akik képesek új perspektívákat felmutatni, mely ösztönző erővel hat versenytársaikra, ugyanakkor kedvező hatást gyakorol a gazdaságra." Vagyis ha a megfelelő szót keressük, akkor a hangsúly inkább az innováción, mintsem a „leadership"-en van, bár a két fogalmat ügyesen kapcsolja össze a missziós üzenet utolsó mondata: „Az útmutató szerep felvállalásában nagy szerepet játszik az innovációs érték, vagyis az a bátorság, kíváncsiság és önbizalom, mely újításra serkenti az alkotókat."

Laptársunk vezetői maguk is érezték, hogy éppen a kétfelé mutató misszió és kiírás mutatja: a választóvíz nem is a szállítói és a felhasználói oldal, talán nem is a kkv- és a nagyvállalati szféra között van, hanem ott, hogy egy megoldás kiváló projekt-e, vagy a piacra bevezetett és ott sikereket arató megoldás. Ezért a díjkiosztón Sziebig Andrea, az IT Business főszerkesztője bejelentette, hogy a 2006-os kategóriákat már e szerint határozzák meg.

Nos, kedves versenytárs, gratulálunk a nemes ötlethez, és sok sikert kívánunk
a folytatáshoz!

VJA
 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció