Az interaktív tvszolgáltatás megduplázza az átlagos mobiltelevíziózással töltött időt
2006. február 9.
Az interaktív mobil televíziószolgáltatás világelső élő próbaüzeme
megduplázta azt az átlagos időtartamot, amelyet a nézők a mobil
televíziószolgáltatás használatára szánnak. A próbaüzemet az Ericsson
és egy norvég műsorszóró társaság, az NRK hajtotta végre.
A kilenchetes próbaüzemből kiderült, hogy az interaktív televíziószolgáltatást igénybe vevő felhasználók egy alkalommal átlagosan több mint öt percig nézik a mobil televízióadást, amely a szokásos mobiltelevíziózás esetében mért érték duplája. A felhasználók 20%-a vett részt mindennap a „Svisj” nevű interaktív televízióadásban. Az eredmények azt mutatják, hogy a mobil televízió felhasználás új módja vonzó lehetőség mind a mobiltelefon előfizetői, mind a műsorsugárzók számára.Novemberben az Ericsson és az NRK együtt bevezetett egy letölthető kliensprogramot a már rendelkezésre álló interaktív televízió, a Svisj számára. A program segítségével a nézők egyetlen gomb megnyomásával megszavazhatják, melyik zenevideót szeretnék megtekinteni, illetve cseveghetnek a házigazdával vagy más nézőkkel – mindezt egyszerre és mobilkészülékükön keresztül.
Az új, interaktív mobiltelevíziós alkalmazás a jelenleg használt technológián alapuló, végponttól végpontig terjedő megoldás, amelynek köszönhetően a mobiltelefon előfizetők valós időben letöltött televízióműsort nézhetnek élőben, miközben részt is vehetnek a show-ban.
Az interaktív mobiltelevíziós alkalmazást az Ericsson két partnerével, a conVISUAL és a Communology vállalattal közösen fejlesztette ki.
Kapcsolódó cikkek
- Az Antenna Hungária és a T-Mobile mobiltelevíziós kísérletet indított
- Megöli a tévét az online video?
- Ericsson: teljes körű csomagkapcsolt maghálózat a Telenornak
- VB- meccsek élőben Nokia N92 mobiltelevíziós készülékeken
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange
- Slingbox-szal tévézhetünk már Európában is
- Univerzális mobilTV-csip a Qualcomm-tól
- Sevillának tetszik a mobiltelevízió
- Az Ericsson hosztolt push e-mail megoldását választotta a 3 Scandinavia
- Az Ericsson új szolgáltatást fejlesztett mobil-televíziózáshoz