Karácsonyi szezon: az internetes vásárlás diadala
2006. január 25.
Nagy-Britanniában a karácsonyi szezon az internetes vásárlás igazi diadalát hozta a legfrissebb statisztikák szerint.
Az e-kereskedelem szereplőit tömörítő brit szervezet, az IMRG felmérése szerint az ünnepeket megelőző két és fél hónapban 50 százalékkal növekedett az online vásárlások értéke, és csaknem elérte a mintegy 1810 milliárd forintnak megfelelő 5 milliárd fontot. A tavalyi év egészében az internetes kereskedelem csaknem harmadával bővült, értéke 19,2 milliárd font (közel 700 milliárd forint) volt.Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó érdekképviselet BBC által nyilvánosságra hozott részletes elemzéséből kiderül, hogy a mintegy 24 millió "shoppingoló" a világhálón átlagosan 816 fontot (közel háromszázezer forintot) költött.
Jo Tucker, a szervezet ügyvezetője igazgatója a BBC brit közszolgálati médiumnak elmondta: ez a fogyasztók egyértelmű szemléletváltását jelzi, és azt bizonyítja, hogy mára az internet a kereskedelem megkerülhetetlen szereplőjévé vált.
A következő években az e-kereskedelem további térnyerésére lehet számítani - tette hozzá. Az IMRG 2006-ra az online kiskereskedelem 36 százalékos bővülését jósolja Nagy-Britanniában.
Az internetes kereskedők öröme ugyanakkor azt jelenti, hogy a hagyományos üzletek rossz szezonra panaszkodnak. A legnagyobb üzletláncok kivételével a kiskereskedelem szinte minden szereplője megsínylette az eladások elektronikus formájának előretörését Nagy-Britanniában. Az elemzők éppen azért azt javasolják, hogy minden üzlet indítson mielőbb saját online katalógust és forduljon a vásárlás ezen új, virtuális módja felé.
Az internetes vásárlás kemény napokat hoz még egy további szakma képviselőire, a postásokra is. Helyi források szerint nem egy kézbesítő panaszkodott idén decemberben, hogy a szokásosnál jóval nehezebb dolga volt, hiszen ebben az ünnepi szezonban már nem csak az üdvözlőlapokat, hanem az interneten vásárolt, egyre súlyosabb árucikkeket is ki kellett hordania - olvasható a BBC honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- 10 tipp a biztonságos karácsonyi online vásárláshoz
- Vásárlás a neten - jobb félni, mint megijedni
- A britek költik a legtöbbet az interneten
- A brit kiskereskedelmi forgalom tizede online vásárlás
- Rekordszezon az internetes vásárlásban Amerikában
- A brit nők a férfiaknál többet költenek a neten
- Hűségprogram a Fotexneten
- Multiprint-partnerprogram
- Mi kerül a kosárba?
- Online vásárlás: csökkent a bizalom