MagyarorszĂĄgon mĂ©g nem jellemzĆ az e-banking
2006. januĂĄr 24.
A GfK HungĂĄria PiackutatĂł IntĂ©zet ĂĄltal 1995 Ăłta negyedĂ©vente, 2005-tĆl pedig kĂ©thavonta szolgĂĄl informĂĄciĂłval a magĂĄnszemĂ©lyek banki Ă©s pĂ©nzĂŒgyi szolgĂĄltatĂĄsokkal kapcsolatos igĂ©nyeirĆl, szokĂĄsairĂłl, s az egyes bankok, illetve pĂ©nzintĂ©zetek megkĂ©rdezettek ĂĄltali megĂtĂ©lĂ©sĂ©rĆl a PĂ©nzĂŒgypiaci AdatszolgĂĄltatĂĄs cĂmƱ tanulmĂĄnyĂĄban.
A 2005. november-decemberi adatokat elemzĆ 68. szĂĄmĂș JelentĂ©s szerint a havi rendszeres kiadĂĄsok fedezĂ©se utĂĄn megtakarĂtĂĄsokkal a hĂĄztartĂĄsok 27 szĂĄzalĂ©ka rendelkezik. Ez az arĂĄny mintegy 5 szĂĄzalĂ©kos csökkenĂ©st jelez a szeptember-oktĂłberben mĂ©rt 32 szĂĄzalĂ©khoz kĂ©pest. A megtakarĂtĂĄsokkal rendelkezĆk többsĂ©ge (64 szĂĄzalĂ©k) – az elĆzĆ idĆszakokkal összehasonlĂtva – tovĂĄbbra is forintbetĂ©tben bĂzik, a lakossĂĄg közel egynegyede pedig hagyomĂĄnyos mĂłdon, kĂ©szpĂ©nzben Ćrzi összegyƱjtött pĂ©nzĂ©t.
A banki ĂŒgyintĂ©zĂ©s mĂłdjĂĄt tekintve sem törtĂ©nt jelentĆs vĂĄltozĂĄs a korĂĄbbi idĆszakokhoz kĂ©pest. A lakossĂĄg 82 szĂĄzalĂ©ka tovĂĄbbra is szemĂ©lyesen tĂ©r be bankfiĂłkjĂĄba, ha bĂĄrmilyen banki ĂŒgyet kell intĂ©znie, a vĂĄlaszadĂłk 34 szĂĄzalĂ©ka pedig a sajĂĄt szĂĄmlavezetĆ bankja ĂĄltal ĂŒzemeltetett automata segĂtsĂ©gĂ©vel vĂ©gez banki tranzakciĂłkat. TĂzbĆl egy ĂŒgyfĂ©l rĂ©szesĂti elĆnyben a telefonos banki ĂŒgyintĂ©zĂ©st. Banki ĂŒgyeinek rendezĂ©sekor az ĂŒgyfeleknek csupĂĄn 5-5 szĂĄzalĂ©ka veszi igĂ©nybe valamely idegen bank automatĂĄjĂĄt, illetve az internetet. A mobilbankolĂĄs elĆnyeit pedig a banki ĂŒgyfĂ©lkapcsolattal rendelkezĆk mindössze 3 szĂĄzalĂ©ka Ă©lvezi.
Az ĂŒgyfelek szĂĄmlavezetĆ bankjukat ĂĄtlagosan 3-4 hetente keresik fel szemĂ©lyesen, közel kĂ©thetente pedig telefonon. Az internetbank lĂĄtogatĂĄsa gyakoribb: a banki ĂŒgyeiket online intĂ©zĆk egy hĂłnapban ĂĄtlagosan közel hat alkalommal veszik igĂ©nybe az internetes bankfiĂłk szolgĂĄltatĂĄsait.
Az e-banking szolgĂĄltatĂĄst az ĂŒgyfelek többsĂ©ge a szĂĄmlaegyenleg lekĂ©rdezĂ©sĂ©re (85 szĂĄzalĂ©k), az online bankolĂłk több mint fele pedig ĂĄtutalĂĄsainak Ă©s közĂŒzemi szĂĄmlĂĄinak fizetĂ©sĂ©re hasznĂĄlja.
A szĂĄmlavezetĆ bank kivĂĄlasztĂĄsakor vezetĆ szempont a megbĂzhatĂł Ă©s pontos teljesĂtĂ©s garantĂĄlĂĄsa, a gyors ĂŒgyintĂ©zĂ©s, az, hogy az ĂŒgyintĂ©zĆ szakĂ©rtĆ legyen a pĂ©nzĂŒgyekben. Az ĂŒgyfelek pĂ©nzintĂ©zetekkel kapcsolatos elvĂĄrĂĄsai között hangsĂșlyos mĂ©g a többinĂ©l kedvezĆbb betĂ©ti kamatok kĂnĂĄlata, az ĂŒgyfĂ©l partnerkĂ©nt segĂtĂ©se a pĂ©nzĂŒgyek intĂ©zĂ©sĂ©ben.
Milyen mĂłdon intĂ©zi Ăn banki ĂŒgyeit? (az adatok a banki kapcsolattal rendelkezĆ vĂĄlaszadĂłk szĂĄzalĂ©kĂĄban kifejezve)
BankfiĂłkban 82%
Telefonon, Call centeren keresztĂŒl 9%
Mobilbankon keresztĂŒl 3%
Interneten 5%
SajĂĄt bank ATM segĂtsĂ©gĂ©vel 34%
Idegen bank ATM segĂtsĂ©gĂ©vel 5%
BankĂĄrral, ĂŒgynökkel fiĂłkon kĂvĂŒl 2%
Hitelcentrumban, hitelirodĂĄban 1%
Semmilyen mĂłdon 6%
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ĂŒgyfelek szĂĄma
- PĂ©nzĂŒgyi bƱncselekmĂ©nyeket kiszƱrĆ automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjĂĄnĂĄl
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg sajĂĄt elvĂĄrĂĄsaiknak
- AktĂv trĂłjai elleni vĂ©delem bankoknak
- Mi a vĂĄgya a mobilvĂĄsĂĄrlĂłnak?
- TovĂĄbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerzĆdĂ©ssel rendelkezĆk szĂĄma
- Tåvolsågi pénzåtutalås mobiltelefonon
- Microsoft alapĂș back-office rendszer a GroupamĂĄnĂĄl
- Kereskedelmi banki ĂŒgyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Minden idĆk legnagyobb online bankrablĂĄsa