Szerelmet a férfiak fogadtak
2006. január 6.
Az internetezők 63 százaléka legalább egyszer tett már újévi
fogadalmat, 2006-ra mégis kevesebb, mint egyötödük ígért meg valamit –
derül ki az NRC Piackutató friss felméréséből. Szerelmi életükön inkább
a férfiak szeretnének változtatni.
A férfiak 59, a nők viszont több mint 70 százaléka tett már legalább egyszer újévi fogadalmat. A fiatalabb generációkra jellemzőbbek a nagy elhatározások: míg a mai 18-29 évesek 70 százaléka fogadott már meg valamit az újesztendőre, addig a 40 évnél idősebb internetezők alig több mint feléről mondható el ugyanez. Leggyakrabban életmódunkat szeretnénk átalakítani: a szilveszteri fogadkozók háromnegyede – különösen a hölgyek – egészsége érdekében próbált már változtatni addigi életvitelén, 21 százalékuk pedig a munkájával kapcsolatban jutott e döntésre. Párkapcsolatával, szerelmi életével összefüggésben a megkérdezettek 17 százaléka – többségükben férfiak – tett fogadalmat
Az újévi fogadalom természetesen mit sem ér, ha nem tartjuk be. A felmérés adatai szerint a válaszadók több mint 90 százalékának sikerült már legalább egyszer megvalósítania újesztendőre tett elhatározásait, de mindössze 7 százalék tartja meg mindig ígéreteit. A fogadkozók egytizede ugyanakkor még sosem tartotta be fogadalmát.
A felmérést az NRC 2005. december 22. és 2006. január 5. között végezte, 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- 122 millió európai az interneten
- A britek neteznek a legtöbbet
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Vint Cerf: Az információ megosztása az igazi hatalom