Rekordszezon az internetes vásárlásban Amerikában
2005. december 30.
A Goldman Sachs, a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive adatai szerint idén október 29. és december 23. között az amerikai fogyasztók 30,1 milliárd dollárt költöttek online vásárlásra, ami 30%-kal több mint tavaly.
Ezen belül a ruhák szerezték meg a vezető helyet 5,3 milliárddal, míg a számítógépes hardverekre és perifériákra, illetve a fogyasztói elektronikai cikkekre egyaránt 4,8-4,8 millárd dollárt költöttek online a tengerentúlon. Könyveket 3 milliárd, játékokat (beleértve a PC- és videojátékokat is) pedig 2,3 milliárd dollár értékben vásároltak az interneten. 2004-hez képest a számítógéphardverek forgalma nőtt a legnagyobb, 126%-os mértékben, míg a fogyasztói elektronika 109, a könyvek 66, a ruhák pedig 42%-os növekedést produkáltak egy év alatt. Egyedül a játékok forgalma csökkent, 9%-os mértékben. A 8800 fő bevonásával elvégzett reprezentatív felmérés szerint az amerikaiak értékben karácsonyi ajándékaik 27%-át vásárolták az interneten. Egy másik, a KPMG által készített hasonló tanulmány alapján a tengerentúli fogyasztók több mint a fele vásárolt valamit az interneten az ünnepi szezonban.
Kapcsolódó cikkek
- 10 tipp a biztonságos karácsonyi online vásárláshoz
- Vásárlás a neten - jobb félni, mint megijedni
- A britek költik a legtöbbet az interneten
- A brit kiskereskedelmi forgalom tizede online vásárlás
- Karácsonyi szezon: az internetes vásárlás diadala
- A brit nők a férfiaknál többet költenek a neten
- Hűségprogram a Fotexneten
- Multiprint-partnerprogram
- Mi kerül a kosárba?
- Online vásárlás: csökkent a bizalom