Többet költenek a netes vásárlók
2005. december 20.
A Microsoft internetes részlegének, az MSN Opnion Way-nek a kutatói
szerint az online vásárlók - legalábbis Franciaországban - csaknem
kétszer annyit költenek, mint a csak hagyományos módon vásárlók.
A kutatók szerint ezt az magyarázza, hogy az internetezők általában jobb vásárlóerővel rendelkeznek, mint a nettel kapcsolatot nem tartó emberek, másrészt a netesek általában kimerítően tájékozódnak a vásárlási lehetőségekről és a neten szerzett árinformációkkal és mások véleményével felvértezve bátrabban vásárolnak. Ez esetenként azt is jelenti, hogy ésszerűtlen, azaz nem indokolt költésre is hajlandóak, a francia internetes vásárlók több mint harmada állította ezt magáról, a hagyományosan vásárlóknak viszont még negyede sem.Végül az MSN Opinion Way úgy látja, hogy az internetes vásárlók sokkal inkább veszik a minőségibb(és általában drágább) márkatermékeket, mert eleve márkatudatosabbak. A netesek 46 százaléka mondta magát márkahívőnek, arányuk a hagyományos vásárlók körében 30 százalékos.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
- Az e-üzletben a 30. helyen Magyarország
- Rendeződik az európai ITC piac helyzete