Az ATI R580 GPU néhány részlete
2005. december 15.
Az ATI 2006 elején vezeti be az R580 GPU-t, amely a kiszivárgott hírek
szerint csak 16 adatcsatornát, de 48 ’Pixel Shader’ egységet tartalmaz.
A vállalathoz közel álló források szerint az R580 GPU lapka 16 hagyományos adatcsatornát foglal magába, amelyek 16 textúrát képesek feldolgozni és ezzel egy időben 48 pixel adatait számítják ki. Összehasonlításképpen az RV530 architektúra 12 pixel feldolgozó egységet és négy textúra memória-egységet foglal magába Az ATI úgy véli, hogy ez a 3:1 arány kielégíti a felhasználók igényeit, elegendő pixel információ áll rendelkezésre a textúrákhoz.Az ATI az R520-ba 16 adatcsatornát és pixel feldolgozó egységet, valamint 16 textúra memória egységet (TMU) integrált. A lapka órajelenként 16 adatcsatornát és 16 textúrát kezel. Az Nvidia G70 lapka 24 adatcsatornát (pixel Shader) tartalmaz, de csak 16 textúrát képes feldolgozni. Ez a 3:2 arány kicsivel több pixel bit, mint textúra bit feldolgozását biztosítja.
Az elemzők úgy vélik, hogy az Nvidia a 2006 elején érkező G71 GPU-ban növeli az egyidejűleg végrehajtható pixel műveletek és a textúra egységek (TMU) számát. A lapka valószínűleg 32 pixel/adatcsatornát és 24 TMU-t tartalmaz. Bár az Nvidia ezt hivatalosan még nem erősítette meg.
Kapcsolódó cikkek
- HD képességgel rendelkező ATI VGA kártya
- AMD-ATI R600 grafikus processzor néhány részlete
- Mesterségesen tartotta magasan az árakat az ATI és az Nvidia?
- Jelentősen csökkent az ATI piaci részesedése
- Az ATI felveszi a kesztyűt a Radeon XPress chipkészlettel
- ATI generációváltás az ASUS-nál is
- Az ATI R580 GPU négy változatban érkezik
- ATI R580 GPU januárban
- CrossFire technológia az összes ATI Radeon X1000 PCIe GPU-n
- ATI Mobility Radeon X1600: 1 milliárd szín a laptopon