Harmadával nőtt a webes reklámokra költött pénzösszeg
2005. november 21.
Az Interactive Advertising Bureau és a Pricewaterhouse Coopers által
közzétett legfrissebb adatok szerint az internetes tartalomszolgáltatók
online reklámbevételei az idei harmadik negyedévben 34%-kal meghaladták
az egy évvel korábbi értéket.
A cégek szerint 3,1 milliárd dollárt költöttek a reklámozók internetes hirdetésekre a vizsgált időszakban, a teljes 2005-ös évre pedig 12 milliárdot prognosztizálnak. Az összeg a megelőző negyedévhez viszonyítva is 5 százalékos gyarapodást jelent, David Silverman, a Pricewaterhouse szakértője szerint pedig az idei júliustól szeptember végéig húzódó időszak az eddigi legmeggyőzőbb növekedést hozta az online hirdetési piacon. A hirdetők azért költenek egyre többet online reklámkampányokra, mert felismerték, hogy a fogyasztói célcsoport is egyre több időt tölt a számítógép előtt, a világhálón barangolva. Mindez egyúttal azt is eredményezi, hogy miközben egyre erőteljesebben koncentrálnak az internetes hirdetésekre, értékes marketingpénzeket vonnak ki a hagyományos médiából, így a televízióból és az írott sajtóból is, habár ezzel kapcsolatban egyelőre nem jelentek meg konkrét adatok.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők
- Kulcsszavas eBay reklámok a neten
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Reklámokból finanszírozott, ingyen mobilozás Amerikában