Ha Önnek nincs konkurenciája, ezt a cikket ne is nyissa meg...

Egy értékesítési folyamat talán legkritikusabb eleme a leendő vevő bizalmának az elnyerése. Szerencsére a bizalom kialakulása nem az első benyomáson alapul: A bizalmat ki lehet – és ki kell – építeni. Így a honlapunkra látogatókból nagyon sokan igazi vásárlókká válnak.
Az Internet-marketingben a bizalomépítésnek alapvetően két fontos eleme van: meggyőzőnek lenni a központi honlapunkon, ahol magunkat és a termékeinket/szolgáltatásainkat mutatjuk be, illetve fokozatosan kivívni az érdeklődő elismerését azzal, hogy az első megkeresése után küldött emailjeinkben egyre hitelesebbé tesszük magunkat.

Mind a két elem nagyon fontos, ezért a bizalomépítő eszközeink tárházát ne puskázzuk el csak az egyikre: ne soroljunk fel minden érvet a honlapunkon, hanem hagyjunk belőlük az email-marketingre is. Nem jó, ha a hitelesség kialakítását célzó információkat ismételjük, mert ha egyszer eljátsszuk az érdeklődővel, hogy kétszer olvastatjuk el vele ugyanazt, akkor legközelebb már nem fog semmit elolvasni, és az értékesítési folyamat megáll. Nem arra gondolok, hogy a fontos üzenetet ne kellene megismételni, hanem arra, hogy ugyanazt az ajánlást ne tegyük elé kétszer.

Ajánlások

Ezzel el is mondtam, hogy a bizalom elnyerésének egyik nagy fegyvere az ajánlások bemutatása. Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén minden kampányunkhoz tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.

Személyes hitelességünk


A legtöbb kisvállalkozás mögött néhány személy munkája és hozzáértése áll. Legyünk figyelemmel arra, hogy a lehetséges vásárlók nagyon kíváncsiak arra, hogy kik vagyunk, és miért is értünk annyira ahhoz, amihez értünk. És ne felejtsük el azt sem, hogy az ilyen jellegű információkat is el kell olvastatni a látogatókkal. Ha tehát csak kiteszünk oldalra egy menüt, hogy „Magunkról”, azt csak kevesen fogják átolvasni. Ha viszont a honlapunkon összeállított vagy emailben kiküldött marketinglevél szerves részévé tesszük, akkor eléri a kívánt hatást.

Bizalomépítő trükkök

Vannak olyan végtelenül egyszerű, mégsem magától értetődő módszerek, melyekkel nagyon automatikusan bizalmat lehet ébreszteni a lehetséges ügyfelekben. Az emberek szeretik, ha foglalkoznak velük. Ha például még a konkrét megrendelés előtt úgy kezeljük őket, mintha már teljes értékű ügyfeleink lennének, az sok jó pontot ér a szemükben. „Még nem is fizettem semmit, és így is felhívnak telefonon, amikor egy kérdésem van?! Hű, mire számíthatok akkor, ha már meg is rendelek valamit?…” A másik nagyon egyszerű trükk az, ha rendszeresen hallanak rólunk. Nem véletlen az, hogy a tömegeket megcélzó hirdetők százmilliókat költenek arra, hogy folyamatosan jelen legyen a médiában. Pusztán az, ha elegendő alkalommal hallunk-látunk valami jót valamilyen termékről, az bevésődik a tudatunkba, és aztán amikor kapunk egy konkrét visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot, akkor már a kialakult bizalommal szemléljük a megrendelés lehetőségét. Ezért is nélkülözhetetlen az email-marketing alkalmazása, mert így lépésről lépésre kiépítjük a szükséges bizalmat a cégünk, a szolgáltatásaink és a termékeink iránt.

Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció