A T-Online harmadik negyedéve: tovább csökkent a profit
2005. november 9.
A T-Online, a Deutsche Telekom internetszolgáltatója a harmadik
negyedévben is folytatta útját a lejtőn, de a jövendő emelkedés
reményében: adózott eredménye 23,4 millió euróra csökkent a tavalyi
harmadik negyedévi 86,6 millióhoz képest.
A visszaesést változatlanul az ügyfélszerzés költségei, az átmeneti kedvezmények magyarázzák: a negyedévben a széles sávú internet-elérésben Európa-szerte 405 ezerrel növelték az ügyfelek számát, 4,58 millióra. A tavalyi harmadik negyedév végi 3,22 millióhoz képest 42,2 százalékkal több ügyfelük volt a széles sávú szolgáltatásban a harmadik negyedév végén. Németországon kívül egy év alatt 220 ezerrel, az előző negyedév végihez képest 64 ezerrel nőtt az ügyfelek száma, főleg a francia és spanyol piacot dicsérték. A harmadik volt az eddigi leggyorsabb negyedév az ügyfélszerzésben. Az egy évvel korábbi negyedévhez képest 37,3 százalékkal több volt az új ügyfelek száma a széles sávú szolgáltatásban, az előző negyedhez képest 69,7 százalékkal több.A teljes ügyfélszám 13,82 millióra nőtt 13,37 millióhoz képest. Az értékesítés költsége 197,9 millió euróra ugrott az egy évvel korábbi 138,8 millióról.
Az üzemi eredmény 22,2 millió euróra zuhant 109,6 millióhoz képest, a pénzforgalmi többlet (EBITDA) 77 millió euróra fogyatkozott 134,5 millióhoz képest, a forgalom 505,8 millió euróra emelkedett 485,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél kedden.
A teljes forgalomhoz a Németországon kívüli piac hozzájárulása a harmadik negyedévben, 35,3 százalékos növekedéssel, 13,1 százalékos volt az egy évvel korábbi 11,5 százalék helyett.
Kedden megerősítették, hogy egész évre 285 millió eurós pénzforgalmi többletet és 2,1 milliárd eurós bevételt várnak.
A második negyedévben is gyengült a T-Online az adózott eredmény szintjén, így az első félévben az adózott eredménye összesen 105,9 millió euró volt, 34,5 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 161,6 milliónál. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 172,5 millió euróra fogyatkozott a tavalyi első félévi 248,3 millióhoz képest, a forgalom 1,04 milliárd euróra nőtt 988,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél szerdán.
Az eredményeket továbbra is a piaci terjeszkedés és a piacmegdolgozás-ügyfélszerzés költsége rontotta: az értékesítés teljes költsége 375,2 millió euróra nőtt a tavalyi első félévi 259,1 millióhoz képest, miközben a felhasználóktól kapott díjak, az árcsökkentés miatt, 253,7 millió euróra fogytak a tavalyi első félévi 296,6 millióhoz képest. A belépési díjakból a bevétel nőtt: 613,2 millió euróra 579,1 millióhoz képest. Összességében az egy ügyfélre jutó bevétel 15,1 euróra csökkent 15,7 euróhoz képest. 2007-ig 0,8-1,0 milliárd eurót költenek a hálózat fejlesztésére.
Az első negyedévben a T-Online adózott eredménye 61,7 millió euróra csökkent a tavalyi első negyedévi 79,3 millióhoz képest. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 96,6 millió euró volt, 18 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 117,7 milliónál, azoknak a piacmegdolgozó akcióknak a költségei miatt, amelyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A forgalom 508,8 millió euróra nőtt 488,8 millióhoz képest. A regisztrált ügyfelek száma 13,6 millió volt az első negyedév végén, a tavalyi első negyedév végi 13,4 millió helyett.
Tavaly a T-Online adózott eredménye 317 millió euró volt, a 2003-as, 145,7 millió eurós veszteség után. A pénzforgalmi többlet 472,3 millió euróra nőtt 317,7 millióról, a forgalom 2,012 milliárd euróra emelkedett 1,84 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary
- Változott a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Folyamatos növekedésben az LLP
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- A tajvani Catcher feladta magyarországi beruházási tervét
- T-Online: PR-menedzseri kinevezés
- Multimédiaigazgatóként folytatja pályafutását a T-Online-nál Koltai Péter