A Microsoft és a Yahoo összekapcsolja üzenetközvetítő rendszerét
2005. október 13.
A Microsoft Corp. és a Yahoo Inc. bejelentette, hogy összekapcsolják ingyenes azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat; ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek majd el.
Ez az üzlet, amely az első nagy szövetség az azonnali üzenetküldő piac két jelentős cége között, lehetővé teszi a Microsoft MSN Messengere és a Yahoo Messenger minden felhasználója számára, hogy szöveges üzeneteket váltsanak egymással. Eddig az ilyen közös működtetést minden szolgáltató tiltotta felhasználói számára."Fordulópont ez az üzenetküldő ágazat számára, új korszak kezdődhet az IP (internet protokol) kommunikációban" - nyilatkozott a Yahoo vezérigazgatója, Terry Semel.
Az üzlet kihívást jelent a piacvezető AOL és a piac nagyratörő újonca, a Google Inc. számára. Jelenleg a Time Warner Inc. érdekeltségébe tartozó AOL ennek a piacnak a vezetője: a Radicati Group kutatói szerint részesedése 56 százalék. A fennmaradó részesedés java azonban a Microsofté és a Yahoo-é. összekapcsolt szolgáltatásaik így jelentős fenyegetést jelenthetnek az AOL számára. A Google augusztusban indította el saját - internetes hangtovábbításra is képes - üzenetküldő szolgáltatását.
A Microsoft már korábban megnyitotta - licenchez kötött és több különleges szolgáltatással is rendelkező - vállalati üzenetközvetítő szolgáltatását az AOL és a Yahoo előtt. A szabadon elérhető üzenetközvetítő rendszerekkel ellentétben a vállalati üzenetküldés lehetővé teszi a vállalatok számára a szolgáltatás beépítését céges hálózataikba, ahol a beszélgetéseket ellenőrizni és megőrizni is lehetséges.
Kapcsolódó cikkek
- "Új frontvonal": megújult a mobil MSN
- Nem kínál több letöltést az MSN Music
- A Microsoft bejelentette a Windows Live magyar verzióját
- Magyarul is elérhető a Microsoft Live keresőrendszer
- Google-panasz az Explorer 7 miatt
- Továbbra is a Trend Micro biztosítja az MSN Hotmail védelmét
- Béta MSN Messengernek álcázza magát a vírus
- A Microsoft fizetne az MSN-felhasználóknak
- Az online keresés megközelíti népszerűségben az e-mailt
- McAfee védelem az MSN prémium előfizetőinek