Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac
2005. szeptember 27.
Az IAB adatai szerint az idei első félévben a hirdetők 5,8 milliárd
dollárt költöttek internetes reklámokra, ami 26%-kal magasabb az egy
évvel korábbi adatoknál.
Ebből a keresési eredményekhez kapcsolódó reklámok 2,3 milliárdot, vagyis mintegy 40%-ot tettek ki, míg az apróhirdetések aránya 20, az oldalak felső sávjában megjelenőké pedig 18% volt. Abszolút értékben mindhárom kategória növekedett, miközben az egyedüli visszaesést, 9-ről 5%-ra a teljes weboldalakat szponzoráló reklámokra költött pénzösszegek esetében regisztrálták. A leggyorsabban növekvő, ám egyelőre még csak 8%-ot kitevő szegmens a hangos és mozgóképes online reklámoké volt. Az internetes hirdetési ágazat gyarapodását jól mutatja, hogy az 5,8 milliárd dollár nagyobbik részét, 3 milliárdot a második negyedévben költötték el. Mivel az emberek a különféle médiumok közül arányaiban egyre több időt töltenek internetezéssel, a piac növekedése még egy jó darabig stabilnak ígérkezik.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- Nyugat-európai adnetworköt szolgál ki az Adverticum