Új hírközlési szolgáltatás az IHM honlapján
2005. június 2.
Negyedévente frissülő tartalommal ingyenes hozzáférésű információs rendszer készült a hazai hírközlési piacról.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Piacelemzési Főosztálya irányításával elindult az Ariosz Kft., a Szonda Ipsos és a Volán Elektronika Rt. gondozásában készült Hírközlési Piaci Információs Rendszer (H-PIR) weboldala. A H-PIR rendszer célja, hogy a magyar hírközlési piacra vonatkozó kvantitatív és szöveges információkat rendszeresen frissítve, nemzetközi környezetbe helyezve mutassa be, segítséget nyújtva ezzel a piac és az államigazgatás szereplőinek, a sajtónak és más érdeklődőknek a hírközlés területén fellelhető adatok megismeréséhez.
A rendszer 7 témakörbe csoportosítva (gazdaság és népesedés (ország-adatok), vezetékes hang, mobil hang, internet és üzleti távközlés, kábeltelevízió és műsorszórás, nagykereskedelem, piacáttekintés) biztosít hozzáférést az adatokhoz.
A weboldalon jelenleg 2004. év végi adatok találhatók meg, június végére várható a 2005. évi első negyedéves adatsorok feltöltése. Ezt követően a tárca negyedévente frissíti az adatbázisban elérhető információkat.
A rendszerben megtalálhatók – és egyben az oldalon elérhetők – a lekérdezett adatok előállításának módszertani meghatározásai, valamint pontos forrásuk is.
A H-PIR az IHM weboldalán a baloldali menüsor alatti gombra kattintva érhető el, vagy közvetlenül a www.e-stat.hu/ihm_h-pir webcím beírásával érhető el. A rendszer a felhasználók számára ingyenes, használatához csupán regisztráció szükséges.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Nem használhatók az EMMA PIN-kódok januártól
- Megújult az adóhatóság internetes oldala
- NHH: teljes lett a Tantusz portál
- Új közéleti portál Kaposváron
- Folyamatos bővítések és újra meghívóküldés az iWiW-en
- Bővülő portfolió, új lehetőségek és szolgáltatások a T-Online-nál
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért