A KarstadtQuelle internetes forgalma átlépte a kétmilliárd eurót

A német KarstadtQuelle, Európa legnagyobb raktáráruháza és csomagküldője a vonali üzletágban tavaly átlépte a kétmilliárd eurós forgalmat. A cég internetes bevásárló portálja tavaly 2,02 milliárd eurós forgalmat hozott, 11 százalékkal többet az előző évinél.
Az idei első negyedévben az internetes forgalom 14 százalékkal emelkedett tovább. A hárommilliárd eurós küszöb átlépését 2008-ra tűzte ki célul a konszern, főleg a külföldi értékesítés növelése révén.

A vonali, interneten kínált eladások szemlátomást szembe haladnak a csoport általánosságban romló irányzatával. A KarstadtQuelle két hete 1,631 milliárd eurós adó utáni veszteséget jelentett tavalyról, a 2003-as 107,6 millió eurós adózott eredmény helyett. A teljes forgalom tavaly 6,8 százalékkal 13,447 milliárd euróra csökkent 14,428 milliárdról.

Idén az első negyedben a teljes forgalom 8,6 százalékkal esett tovább a tavalyi első negyedhez képest, de egész évre 5 százaléknál kisebb forgalomcsökkenést jósolnak a cégnél.

A KarstadtQuelle tavaly novemberben menekült meg a nagyobb bajtól, azzal, hogy a hitelező bankjai beleegyeztek összesen több mint 1,75 milliárd eurónyi hitel lejáratának meghosszabbításába. A hároméves hitelhosszabbítás volt a feltétele az 500 millió eurós tőkeemelésnek és a cég szanálásának.

A szakszervezettel megállapodtak abban, hogy három év alatt 5500 munkahely szűnik meg. Az 5500 munkahelyből négyezer van áruházakban, másfél ezer pedig a Neckermann és a Quelle márkaneveket viselő csomagküldő szolgálatnál.

A KarstadtQuelle, az átalakítási programja részeként, április 1-i hatállyal eladta logisztikai ágazatát a Deutsche Postnak. Az ügylet pénzügyi részleteit nem közölték. Piaci források szerint a KarstadtQuelle 1,1 milliárd eurónyi vagyont készül eladni, ebből az évi 500 millió eurós forgalmú logisztikai részleg eladása 200 millió eurót hozott, és a tőle való megszabadulás évi 150 millió eurós megtakarítást eredményez.

Miközben a KarstadtQuelle szenved, a versenytársak közül a legnagyobb német kiskereskedelmi lánc, a Metro tavaly 5,3 százalékkal 56,4 milliárd euróra növelte forgalmát, a francia Carrefour 72,7 milliárd eurós forgalmat jelentett tavalyról, 3,1 százalékkal nagyobbat a 2003-asnál.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció