2006-ban már minden harmadik eladott PC noteszgép lesz
2005. április 20.
"Trendek a hazai noteszgép-piacon" címmel tartott április 19-én előadást szakújságíróknak Marosvári Gábor, az IDC Magyarország szenior elemzője. Az IDC-nek a területet érintő kimutatásait és az előadó fontosabb megállapításait foglaljuk röviden össze.
A mobilitás iránti növekvő igényeknek és a vezeték nélküli technológiáknak köszönhetően 2009-ig évi átlagosan 17,1%-os növekedéssel lehet számolni a noteszgépek piacán (A PC-knél ez a várható érték évi 6,0 %). A magyarországi informatikai piac egyre inkább a mobilitás irányába tolódik, 2004-ben közel 100 ezer noteszgépet értékesítettek hazánkban. A technika fejlődésével megszűnt a helyhez kötöttség, lehetőség nyílt az otthoni, illetve mobil munkavégzésre, így a felhasználók hatékonyabban, gyorsabban, produktívabban tudják ellátni feladataikat. Ez a tendencia erősödik a WLAN hálózatok, hotspotok elterjedésével és a Centrino technológia térhódításával is. A vezeték nélküli technológiák fejlődésével és a nagyobb sávszélességgel már az irodai alkalmazások is elérhetővé válnak otthon vagy útközben, miáltal a vállalati IT-rendszerek komplexebbé, a munkavégzés viszont hatékonyabbá válik.
Az IDC kimutatásai szerint 2004-ben az előző évhez képest a magyarországi noteszgép összeszerelők valamelyest növelni tudták eladásaikat a még jelentős túlsúlyban lévő multinacionális "márkás" gyártókkal szemben. Igaz, az elmúlt évben szintén kissé nőtt az úgynevezett "nem márkás" gyártóktól származó noteszgép-eladások aránya. A végfelhasználói szegmensek szerinti megoszlást vizsgálva, megállapítható, hogy 2004-ben két szegmensben volt változás: a nagyvállalatoknál növekedtek, míg a kormányzati szegmensben csökkentek a notebook-eladások. A gyártók értékesített darabszám szerint az élen a sorrend a múlt évben így alakult: HP, Fujitsu Siemens, Acer, IBM.
Bár a PC-k eladásaihoz való közelítés tekintetében elmaradunk Nyugat-Európától, Az IDC előrejelzése szerint továbbra is kétszámjegyű növekedéssel lehet számolni a magyarországi noteszgép piacon. "2004-ben az összes PC-eladás 27%-a volt notebook-értékesítés. Valószínűsíthető, hogy 2006-ra már minden harmadik eladott személyi számítógép hordozható lesz" - mondta Marosvári Gábor.
Kapcsolódó cikkek
- Beindult az IP TV piac Kelet-Közép-Európában
- Tovább bővült a notebookpiac Magyarországon is
- Kapós a digitális kamera Kelet-Közép-Európában
- A noteszgépek 5 éven belül átveszik a vezetést
- Cisco Broadband Barométer
- IDC: a régiós közüzemi ágazati IT alakulása 2010-ig
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Adattárolás: az árak zuhannak, a forgalom és a kapacitás megugrik
- A németek szabadságra is notebookkal (no és "handyvel") utaztak
- IDC: szárnyaló közép-és kelet-európai notebook piac