Axelero Marketline - tavaly 18 százalékkal nagyobb forgalom
2005. április 18.
Az elektronikus piacteret működtető, tanácsadással és elektronikus
számlázással is foglalkozó Axelero Marketline az elmúlt évben 500
millió forint árbevételt ért, ami több mint 18 százalékkal haladja meg
az egy évvel korábbit - közölte Szalai Kálmán igazgató pénteken
Budapesten sajtótájékoztatón. Elmondta: az elmúlt évben az elektronikus
piacterükön lebonyolított aukciókon átlagosan 14 százalékos
megtakarítást értek el az ajánlatkérők a kikiáltási árhoz képest.
Az aukciós forgalom az elmúlt évben 35 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 23,7 milliárd forinttal. A Marketline bevételének egy részét az aukciók lebonyolításával kapcsolatos szolgáltatások, így például a tanácsadás adják.Szalai Kálmán közölte azt is, hogy az elektronikus beszerzés terjedésével a piaci szereplők már nemcsak egy általános e-folyamat szállítót vagy szolgáltatót keresnek, hanem az adott iparágukra üzleti modelljüknek megfelelő termékeket és szolgáltatásokat, így az e-beszerzési piac motorja az elkövetkező időszakban az iparági megoldások terjedése lesz.
Az Axelero Marketline stratégiai célja a nemzetközi tendenciákkal megegyezően ezért az, hogy kialakítsa az iparágra koncentráló vertikális e-beszerzési megoldásait. Ennek megfelelően nyit például a vállalat a pénzintézetek és a távközlési cégek, illetve az önkormányzati szegmens irányába egyedi, testre szabott, megoldásokkal.
Az e-beszerzéssel elérhető megtakarítások tovább nőhetnek azáltal, hogy a vállalatok a szállítói lánc egészére kiterjeszthetik az elektronikus piactéri megoldásaikat. Az e-beszerzés még hatékonyabbá válhat az elektronikus számlázással, ami számlánként akár 70 százalékos költségcsökkenést is eredményezhet.
Az elektronikus számlázás minden adózónak előnyt jelenthet, hiszen jelentős mennyiségű papírmunkától szabadul meg, valamint nincs postai és nyomtatási költség. Míg egy hagyományos számla költsége 180-230 forint között mozog, addig egy e-számla 30-60 forintba kerül.
A Marketline felmérése szerint a nagyvállatok 60 százaléka hajlandó arra, hogy egy éven belül bevezesse az elektronikus számlázást.
A Marketline erre alapuló becslése szerint így 2006 végén már havi 20 millió e-számlát fognak kiállítani, az elektronikus számlázási piac értéke elérheti a félmilliárd forintot.
Az eseményen elhangzott: az e-számla esetében további költségcsökkentő tényező a gyors átfutási idő. A számlák a kiállítást követő napon már a címzettnél vannak, így a teljesítések ideje is lerövidülhet. A számla előállítása és kiküldése automatikus, nem igényel külön munkaerő-ráfordítást.
Kapcsolódó cikkek
- Milliárdos bevételt vár új szoftverétől a SaveAs Kft.
- Minden tizedik ember az interneten vásárol
- Ausztriában rohamléptekkel terjed az internetes vásárlás
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- E-kereskedelem: három éve a legnagyobb arányú növekedés
- Többet költ az online-vásárló
- Új értékesítési vezérigazgató-helyettes az Axelerónál
- A KarstadtQuelle internetes forgalma átlépte a kétmilliárd eurót
- Szövetség alakult az elektronikus kereskedelem támogatására
- Új B2B Franchise Magyarországon