AOL: 5.0 és CompuServe-akciók

Az America On-Line harmincmilliós előfizetői tábora mellett a CompuServe (CS) kétmilliója kis üzletnek tűnik. Az AOL azonban akciók révén újabb 300 000 előfizetővel növelte az amerikai CS-tagságot: 400 dolláros kedvezményt kaptak a két évre magukat elkötelezők néhány gépmodell vásárlása esetén, amelyek közé most odakerült az iMac is. Emellett az AOL-tábor jobb kiszolgálására is gondolt a cég a böngészőjének új, 5.0-s változatával.
Kevesen tudják, hogy van magyar AOL-belépőpont is. Állítólag nem tömegnyomor, mint ahogy a WorldCom-akció után a CompuServe magyar belépőpontja sem. A probléma a CS-szel a hálózati felár, ami 3 dollár óránként. Sajnos egyre többször ráfanyalodom, hogy a CS-belépőn át lépjek be az internetre, mert újabban az Elender szinte minden napszakban visszalök, és csak fizethetem a rengeteg kapcsolási díjat.

Az AOL 5.0-s böngészőjéről saját tapasztalattal nem rendelkezhetem. Korábban úgy volt, hogy az AOL, mint CS-tulajdonos, a CS-tagoknak kedvezményes AOL-tagságot is felajánl, de ezt nem valósították meg. A sajtóinformációk szerint azonban az AOL 5.0 böngésző inkább Microsoft-technológiákat használ, mint az AOL tulajdonába került Netscape-ét. A Netscape Communicator 5.0 késedelmével kapcsolatban pedig fontos hír, hogy már vagy fél tucat volt netscape-es felső vezető hagyta el a céget. Egyesek azt is megkérdőjelezik, lesz-e egyáltalán 5.0-s Communicator. A mostani CS-fellángolás azonban biztató: nem csak romolhat az, amihez az AOL hozzányúl.

A CompuServe két akcióval próbál új tagokat toborozni. Az első akció a CS megújítása volt a CompuServe 2000, csak Amerikában rendelkezésre álló, V.90-es és ISDN nagy sávszélességű, igen gyors szolgáltatás bevezetésével. A CS 2000 használók azonban meglepő módon bizonyos korábbi CS-szolgáltatásokhoz nem juthatnak hozzá. Ilyen például a korábban 5 dollár felárért használható ZDnet utóda, a Computing Professional.

A második CS-akció a nyár elején kezdődött, és az interneten felkapott Free PC koncepciónak próbált a nyomába szegődni. Ugyan PC-t ingyen nem adnak, de a hosszabb időszakra (három évre) magukat lekötő tagok 400 dollárral olcsóbban juthatnak hozzá a gépükhöz. Néhány monitor nélküli, 400 dollárnál induló árú modellnél ez már majdnem ingyen PC-t jelent, persze a havi 22 dollár három évre vagy 790-et tesz ki. Az egyik legvonzóbb az akcióban, hogy az Apple iMacjét is bevették a támogatottak közé. Az eredmény: az AOL-tulajdonba került szolgáltatás tagsága először váltott emelkedőbe, amióta az AOL birtokába került, és a növekedés most is tart. A tagság a 2,6 milliós csúcsértékről esett kétmilliónyira, és most 2,3 milliónyi; miközben az AOL tábora is folyamatosan növekszik.

Audrey Weil, az AOL vezérigazgató-helyettese és a CompuServe üzletág vezérigazgatója, bízik abban, hogy a CompuServe nagy visszatérésének lehetünk a tanúi. Újrapozicionálták az üzletet a magasabb igényeket támasztó ügyfelek irányába. Sajnos ez nekünk, magyaroknak egyelőre nem túl sok újat hozott. Nekem mindössze annyit, hogy némi csatározással kiharcoltam a 25 dolláros korlátlan hozzáférést. 10 dollárért csak 5 óra járt, ami addig kevésnek bizonyult, amíg csak a CompuServe mailt használhattam. Most lehet, hogy vissza kell lépni az alapdíjhoz. A POP3 szerverről ugyanis a hazai internetszolgáltatókkal olcsóbban hozzáférhetek a leveleimhez, a fórumokban pedig alig cirkálok. A Computing Pro azonban fontos hírforrásom maradt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció