Tizedik évfolyam
2005. február 19.
Magazinunk, amely most indítja tizedik évfolyamát, emberöltőben mérve fiatal, de ha egy számítógéphez, egy informatikai eszközhöz mérjük a korát, akkor rettenetesen öreg: indulása óta három-négy generációváltás is lezajlott az infokommunikációban.
Az első szám idején még ISDN sem létezett, nemhogy ADSL. A vezetékes távközlésben nem volt verseny, az állami tulajdonú Matáv élvezhette monopóliumát. Nemcsak a HP által később felvásárolt Compaq, de még a Compaq által felvásárolt Digital is gyártotta világhírű számítógépeit. A mobiltelefon-előfizetők száma Magyarországon még nem érte el a félmilliót. A vezetékes telefonoknál ekkor szűntek meg az ikerállomások, és elkezdődött a vezetékes telefónia legsikeresebb két esztendeje. A legnagyobb hazai számítógépgyártó, az Albacomp 486-os számítógépek összeszerelését végezte. A finn Nokia elkezdte a monitorgyártást Pécsett. Még létezett és prosperált a Kontrax, a Microsystem, a Controll. Az IBM az azóta beszüntetett winchestergyártást épp csak elkezdte Fehérváron. És oldalakon keresztül folytathatnánk a barangolást az informatikai kőkorszakban...
Ugyanakkor - kézbe véve a legelső lapszámot, és elolvasva a mottóként is értelmezhető egyik cikkcímet - azt kell mondanunk: a cél és a lap szerepe mit sem változott: "Üzlet az informatikában, informatika az üzletben". Ez a lap tegnap is, mai is interfészszerepet kíván betölteni a gazdasági szakemberek és az informatikusok között.
Amikor a Business Online 1998-as évfolyama alapján 1999-ben megkapta a Montana által alapított informatikai sajtódíjat, a bírálóbizottság így indokolt:
"Az informatika és az üzlet összefonódása az idő múlásával mind szorosabbá vált, ahol ugyanis az informatika a szükséges mértékben rendelkezése áll, és megfelelő módon használják, ott az üzlet is sokkal jobban megy, és ugyanez igaz fordítva is, hiszen az informatika manapság igen jövedelmező üzletág. A Business Online indulása óta e két terület határmezsgyéjén vezeti az olvasót, úgy, hogy nem csupán az informatikára, hanem az abban rejlő üzleti lehetőségekre is megpróbál rávilágítani, segítve a döntéshozókat abban, hogy ne csak a rendelkezésre álló IT-megoldásokat ismerjék meg, de azok üzleti, gazdasági hátterét is. A lap ezen a területen úttörő volt, kijelölt céljainak megfelelően működik, és ma az informatikai szaksajtó meglehetősen sok médiumot felvonultató piacán a Business Online meghízható és állandó minőségével, szakmai elismertségével a maga kategóriájában rászolgált az elismerésre."
Nincs más célunk és témánk a tizedik évfolyamban sem. Szeretnénk rászolgálni az informatikusok és az üzletemberek elismerésére azzal, hogy ma is, holnap is arról írunk, milyen üzletek rejlenek az informatikában, miképp segítheti az informatika az üzletet...


