"IKeR": Kistérségi e-Közigazgatási Rendszer EU-támogatással

A hajdúszoboszlói kistérség önkormányzatainak Nyugat-Hajdúsági Társulása a címben szereplő számítógépes rendszer kiépítésére és 17 régióbeli településen való kiterjesztésére 454.125.000 Ft támogatást nyert, a Nemzeti Fejlesztési Terv Gazdasági Versenyképességi Operatív Programjának (GVOP) 2004–4.3.1. „B” megjelölésű, a szolgáltató önkormányzat létrehozását célzó kiírásán.
A projekt célja egy integrált, korszerű, elektronikus önkormányzati kistérségi közigazgatási rendszer kialakítása, bevezetése és alkalmazása. A rendszert magyar önkormányzatok által használható mintaalkalmazásként kívánjuk létrehozni, majd terjeszteni, elsőként 17 régióbeli csatlakozó településen.

A projekt keretében megvalósul:

közigazgatási portál;
„eEurope 2005” 3.-4. szint szerinti ügymenetkezelő- workflow;
feladat-költség alapú gazdálkodást támogató rendszer;
kistérségi együttműködést, fejlesztést elősegítő térinformatikai erőforrás-térkép rendszer.

A rendszer a közigazgatási eljárások, folyamatok elektronikus kezelését teszi lehetővé hivatali és ügyfél oldalon, garantált minőségű szolgáltatásokat biztosítva a kis- és középvállalkozások valamint a lakosság számára. Az önkormányzatok korszerű, megbízható infokommunikációs infrastruktúrához jutnak a rendszer eléréséhez, továbbá megtörténik dolgozóik célirányos képzése, valamint a potenciális ügyfelek igazgatási-informatikai felhasználói képzése is. Képzési, felkészítési metodikánk a fiataloknál főként az igazgatási, míg az idősebbeknél az informatikai ismeretek bővítését szolgálja, „infomentori” programunk részeként. Utóbbiak a közösségi Internet-elérési helyeken segítenek az ügyintézésben.

A projekt céljai, jellemzői:

a köz- és magánszféra partnerségi viszonyának fejlesztése;
a közigazgatás átláthatóvá, költséghatékonnyá tétele;
a térség üzleti vonzerejének, lakosságmegtartó képességének javítása;
integrált információs rendszer fejlesztése, elektronikus ügyintézés bevezetése, az ügyvitel elektronizáltsági szintjének emelése;
ügyintézés szakszerűségének, minőségének javulása;
ügyintézők képzettségi szintjének emelkedése;
a szoftver a hagyományos, személyes megjelenésen alapuló ügyintézési formát is hatékonyan támogatja, nemcsak a távügyintézést;
a beépített Interneten is elérhető tudásbázis garantálja az ügyvitel jogszerűségét, szakszerűségét, gyorsaságát, minőségét, lehetővé teszi az ügyintézés ügyfél általi ellenőrzését is;
meglévő ügyfélszolgálati rendszer elemeit kiteljesítve, „házhoz, kézhez visszük a hivatalt” az ügyfeleknek.
A projekt célcsoportja nemcsak az állampolgárok, hanem a civil szervezetek, az üzleti szféra szereplői, az önkormányzatok, valamint a másodfokon eljáró szervek. A projekt során megvalósításra kerülő szolgátatás csomag alkalmazása, elősegíti a térség versenyképességének és felzárkózásának fejlődését, erősítve ezzel a partnerségi viszonyt a célcsoport tagjai között.

Az „IKeR” Integrált Kistérségi e-Közigazgatási Rendszer egyszerű, felhasználóbarát, olcsó, nem igényel az önkormányzatoktól jelentős munka- és anyagi ráfordítást, ugyanakkor tudásbázisa biztosítja a szükséges szakértelmet a kisebb településeken ritkán előforduló, speciális ismeretigényű ügyekben is. Méretgazdaságossága, hasznos tulajdonságai, hatékony szolgáltatásai valós, elérhető lehetőségként kínálják további településeknek, kistérségeknek, fejlesztői, működtetői és képzési segítségünkkel.

A projekt kivitelezése a közbeszerzési eljárás lefolytatása után, várhatóan a nyár elején kezdődik és 2006. év végére fejeződik be.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció