GTS Datanet - az idén 12-13 százalékos növekedés
2004. december 16.
A GTS Datanet Távközlési Kft. az idén több mint 10 milliárd forint
árbevételt ér el, ami 12-13 százalékkal haladja meg az egy évvel
korábbit - közölte Szathmári Géza, a társaság vezérigazgatója szerdán
Budapesten sajtótájékoztatón.
A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság az idén 1,5 milliárd forintot költ beruházásokra, egyebek mellett nyugat-európai hálózatának fejlesztésére, illetve egy Budapest-Arad közötti üvegszálas hálózat üzembe helyezésére. Szathmári Géza nem közölte, hogy a társaság az idén milyen kamat-, és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) eredményt ér el, csupán annyit mondott, hogy az nagyobb lesz, mint a beruházásokra fordított összeg, s növekedési üteme meghaladja az árbevételét.A GTS Datanetnek 65 ezer ügyfele van: közülük 15 ezer ADSL-előfizető (szélessávú internet), míg 40-45 ezren a hagyományos betárcsázós módon, (dial up) érik el a világhálót. A társaságnak további 4-5 ezer hangszolgáltatásra előfizető ügyfele van, míg mintegy ezren adathálózati előfizetők. A vállalat előfizetőinek kétharmada magánügyfél, akik az árbevétel 20-30 százalékát adják.
Szathmári Géza elmondta, hogy az idén a növekedés motorja egyértelműen a hangszolgáltatás volt. Hozzátette: a társasághoz a számhordozás lehetőségével élve 410 ügyfél mintegy 6.000 számot hozott, miközben a cégtől gyakorlatilag nem pártolt el senki. A cég árbevétele jövőre várhatóan 10-20 százalékkal nő, és a GTS Datanet tovább terjeszkedik. A vezérigazgató elképzelhetőnek tartotta, hogy vidéki internetes cégeket vásárolnak fel, illetve más társaságoktól ügyfélkört, vagy üzletrészt vesznek.
Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató elmondta: a cég pénzügyi lehetőségei nagyon jók, ilyen értelemben nincs korlátja az akvizícióknak. A sajtótájékoztató keretében bemutatták a társaság új budapesti, a Duna Plazában lévő ügyfélszolgálatát is, ahol egyebek mellett tíz multimédiás számítógépen keresztül érhetik el az ügyfelek a világhálót.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál