Négy részre bomlik az AOL
2004. november 10.
Az AOL közelmúltbeli története nem igazi sikersztori. A .com buborék időszakának végén a Time Wraner felvásárolta az akkor szinte egyeduralkodó AOL-t, ami jó stratégiai befektetésnek tűnt a médiavállalat számára újság, zeneipari és filmipari portfoliójának internetes jelenlétéhez. Az elmúlt években azonban az AOL folyamatosan veszített előfizetői táborából, 2003-ban például 2,2 millióval kevesebb előfizetést mondhatott magáénak. Ezzel kapcsolatban Richard Parsons, a Time Warner vezérigazgatója kijelentette, hogy az AOL helyzete azóta "stabilizálódott".
Az AOL a jövőben négy különálló vállalatrészként folytatja majd működését, melyek az Access, az Audience, a Digital Services és az AOL Europe néven futnak majd. A vállalatok külön elszámolással és döntési jogkörrel rendelkeznek majd.
Az AOL Europe külön vállaltként való működtetése várható lépés volt. A nagy amerikai vállaltok kezdik felismerni, hogy Európában egészen mások az emberek mozgatórugói, mások döntéseik mozgatórugói, így nem lehet a helyi ágazatot távvezérléssel az USA-ból hatékonyan irányítani. Ehhez hasonló volt a Visa Europe nemrég történt létrehozása, mely az új trend markáns példája, mivel az USA-ban a lakosság többsége tartozik a bankoknak, míg Európában ez fordítva van. A három távozó vezető gyakorlatilag az AOL eddigi irányításának leváltását jelzi. Lisa Hook, a cég szélessávú üzletágának vezetője, és J. Mike Kelly, az AOL központi, nemzetközi ágának elnök-vezérigazgatója távozik a cégtől, míg Joe Rip elnökhelyettes a Time Warnernél kap majd egyelőre nem részletezett vezetői beosztást.
Kapcsolódó cikkek
- Vista kompatibilis üzenőszolgáltatás az AOL-tól
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Szoftverének új verzióját vezeti be az AOL
- Hullanak a fejek az AOL-nál az adatvesztés miatt
- Szaftos AOL keresési adatok a weben
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- Házasságra készül a Time Warner és a Microsoft az internetes üzletágban
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Az AOL célba vette a mozgóképes megjelenítést
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért