Getronics: Budapesten működik az európai szolgáltató központ!
2004. november 9.
Klaas Wagenaar, a holland Getronics elnök-vezérigazgatója ma
Budapesten, sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a világ egyik vezető
ICT megoldás és szolgáltatás szállítója a magyar fővárosban hozta létre
európai szolgáltató központját (Global Service Center - GSC). A három
hónap alatt felállított központ a cég európai ügyfelei számára nyújt
támogatási-, rendszerfelügyeleti-, valamint outsource szolgáltatást.
„Döntésünkben a fő szerepet a Magyarországon versenyképes áron elérhető, magasan képzett és motivált munkaerő játszotta. Budapest abból a szempontból is kézenfekvő választás, hogy a Getronics jelentős aktivitást és biztos alapokon nyugvó eredményes működést mutat fel Magyarországon” - mondta Wagenaar.A budapesti beruházás jól képzett, diplomás, nyelvtudással rendelkező hazai szakemberek számára biztosít európai szintű munkalehetőséget. Az alkalmazottak anyanyelvükön kívül angol, német, olasz, francia, spanyol és orosz nyelvtudással rendelkeznek. Az október 1-je óta működő központ közel 60 magasan képzett mérnök - köztük többségében pályakezdő fiatal - számára teremtett munkahelyet, jövő év közepéig pedig a létszámot 200 főre kívánja bővíteni a cég.
„Magyarországon olyan iparpolitikára van szükség, amelynek vezető ereje a tudásintenzív gazdaság” - mondta az ünnepélyes megnyitóval összekötött sajtótájékoztatón Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
Rátkai Péter, a Getronics (Magyarország) Kft. ügyvezető igazgatója szerint a cég célja, hogy Microsoft, Cisco és Dell eszközök, rendszerek terén Magyarország piacvezető outsource szolgáltatójaként ügyfelei számára a legmagasabb szintű tudást a lehető legköltséghatékonyabb üzemeltetési támogatással biztosítsa. Az európai szolgáltató központ által mindezt „testközelből” képesek nyújtani, immár magyarországi ügyfeleik számára is.
További kapcsolódó információk a sajtótájékoztatóról: az európai SC központ beruházása néhány millió euróból valósult meg; a központ jelenleg Brüsszellel van béreltvonali kapcsolatban, a sávszélesség 2x2 Megabit/sec; a központ humán erőforrásai révén a Getronics lett Magyarországon a legnagypobb Microsoft és Cisco támogató szervezet; a magyarországi jelentősebb outsource ügyfelek között van a BM, a BM Központi Hivatal, a Magyar Államkincstár, a Magyar Posta, az APEH és a Shell Magyarország; tervezett idei árbevételével (42,11 mrd Ft) a Getronicsa tíz legnagyobb informatikai vállalat között van Magyarországon; az informatikai outsourcing terén várható idei árbevételével a hatodik, a hálózat és munkaállomás outsourcing terén pedig első helyen lesz a Getronics Magyarországon;
A Getronics a világ több mint 30 országban van jelen közvetlenül, szolgáltatási partnerei hálózatával együtt pedig hozzávetőleg 90 országot ér el. A cég széles ügyfélkörében képviselteti magát a pénzügyi szektor, a kormányzat, az ipar, a kiskereskedelem és a szállítás, valamint a technológiai, a média- és a telekommunikációs ágazat. Az európai szolgáltató központ a Getronics 2003-ban alapított mexikói szolgáltató központ mintájára jött létre, amelynek 250 munkatársa jelenleg tíz ügyfelet lát el. Budapestről a Getronics öt ügyfelét szolgálja ki 2004 negyedik negyedévétől kezdődően.
A Getronics (Magyarország) Kft. 1990-es alapítása óta, Magyarország egyik legjelentősebb informatikai vállalatává vált. Alapításakor a cég Olivetti leányvállalatként az Olivetti nagyvállalati termékeinek és ügyfeleinek támogatását végezte. Az 1999-es felvásárlást követően Getronics (Magyarország) Kft-ként kezdődött meg a cég átalakítása. Az elmúlt évek következetes stratégiai partnerkapcsolat építési erőfeszítései eredményeképpen a cég Magyarországon a Cisco, a Microsoft és a Dell cégek kiemelt partnereként számos jelentős informatikai infrastruktúra projektet valósított meg kormányzati és nagyvállalati ügyfélköre számára.
Kapcsolódó cikkek
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma