3 milliárd forintnyi uniós támogatás hat településnek az elektronikus ügyintézés bevezetéséhez
2004. október 28.
Hat nyertest hirdettek ki idáig az IHM szakmai közreműködésével lebonyolított "Szolgáltató önkormányzat, az önkormányzatok információszolgáltató tevékenységének fejlesztése" pályázaton.
A nyertes önkormányzatok (Eger, Kecskemét, Szekszárd, Szombathely, Pécs, Veszprém) nagy részben uniós forrásból valósíthatja meg a pályázatban vállalt hatékony, átlátható és ügyfélorientált elektronikus ügyintézés megteremtését. A településeknek odaítélt uniós támogatás mértéke mintegy 2,7 milliárd forint, ez pedig annyit jelent, hogy összesen 3 milliárd forintnyi fejlesztés valósul meg az informatikai rendszerek kiépítésére rendelkezésre álló két évben. A támogatást többek között on-line közigazgatási információk szolgáltatására; az e-ügyintézés gyakorlati megvalósítására, hatékonyságának, átláthatóságának és a folyamat irányíthatóságának növelésére fordítják. A sikeresen pályázó önkormányzatokkal a támogató levél átvételét követő 30 napon belül köti meg a támogatási szerződést az Informatikai és Hírközlési Minisztérium pályázatkezeléssel foglalkozó társasága, az IT Információs Társadalom Kht. A nyertes önkormányzatok informatikai rendszereik teljes kialakítását a következő két évben vállalták, de egyes funkciókat már jövő év tavaszán használatba vehetnek az állampolgárok.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- E-ügyintézés Budaörsön
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Tovább bővül a Digitális Győr projekt
- A Francia Nemzetgyűlés is Linuxra vált