Részvénykibocsátásra, átértékelésre készül a legnagyobb japán internetes áruház
2004. augusztus 30.
Japán legnagyobb online üzletközpontjának üzemeltetője, a Rakuten Inc
bejelentette, hogy a jövő hónapban 26,33 milliárd jen (240 millió
dollár) értékben bocsát ki új részvényt, és végrehajt egy 10-1 arányú
részvényátértékelést is.
Azt is bejelentették, hogy a társaság legnagyobb részvényese és elnöke, Mikitani Hiroshi 6 ezer darabot elad részvényeiből, hogy ezzel is növelje a részvény likviditását.A jegyzett tőke 3,5 százalékát kitevő 40 ezer részvény kibocsátásából befolyó összeget a cég a fogyasztási hiteleket folyósító Aozora Card Co Ltd megvásárlására, adósságok visszafizetésére és leányvállalatainak beruházásaira kívánja fordítani.
A lépésre alig egy évvel azt követően kerül sor, hogy a Rakuten 46 milliárd jen értékben bocsátott ki részvényeket.
A felvásárlások révén agresszíven terjeszkedő Rakuten nemrégiben vásárolt 21,6 százalékos részesdést a kínai online utazási irodában, a Ctrip.com-ban; az Aozora Cardért, melyet az Aozora Banktól és más cégektől vásárolt meg 7,4 milliárd dollárt kell fizetnie.
A részvények árazására szeptember 7. és 9. között kerül majd sor, fizetni szeptember 15. és 17. között kell majd; a kibocsátást a Daiwa Securities SMBC vezeti.
A részvények átértékelése február 21-én történik majd meg a december 31-én bejegyzett részvényesek számára. Elemzők szerint a szétvágás ellensúlyozhatja a kibocsátás felhígító hatását.
A Rakuten, amely a Yahoo Japan Corp. mellett a japán internetes piac másik nyilvánvaló győztese, 2003-ban 4,4 milliárd jenes rekordprofitot ért el - csaknem megkétszerezve előző évi teljesítményét.
A bejelentés előtt a Rakuten 1,64 százalékos emelkedéssel zárt Tokióban.
Kapcsolódó cikkek
- Vásárlás a neten - jobb félni, mint megijedni
- A brit kiskereskedelmi forgalom tizede online vásárlás
- Az online áruházak helyzete az internetgazdaságban
- eBolt: sikeres a most 5 éves internetes műszaki áruház
- Nő az internetes vásárlás elfogadottsága Ausztriában
- EU: még mindig nem következett be áttörés az online vásárlásban
- Az Axelero megvásárolta az [origo] bevásárlóközpontot kiszolgáló szoftvert
- Amerikai internetes kereskedők árui Magyarországon
- Online áruházak: tavaly 40 százalékkal nőtt a forgalom
- Tovább javult az online áruházak "e-felkészültsége"