Megalakult az NBC Universal, a világ vezető globális médiavállalkozása
2004. június 29.
Az NBC Universal a világ vezető globális médiavállalkozása, amely a szórakoztató, hírszolgáltatási és információs műsorok kifejlesztése, megvalósítása és marketingje területén tevékenykedik. A vállalat számos a szakmában elismert és értékes márkanevet is magáénak mondhat. Köztük megemlíthetjük például az NBC, a Telemundo, a USA Network, a Sci-Fi Channel, a Bravo, a Trio, a CNBC, és a (Microsofttal közös tulajdonban lévő) MSNBC televíziós hálózatot, a Universal Pictures filmstúdiót, a Universal Television és az NBC Studios TV produkciós stúdiót, továbbá a 29 NBC és Telemundo televízió-csatornából álló vállalatcsoportot, valamint öt témaparkban, közöttük a Universal Studios Hollywoodban és a Universal Orlandóban meglévő vállalati részesedést. Az új vállalat nemzetközi vagyonához tartozik a videó és DVD filmek, a televíziós programok és mozifilmek értékesítésében és terjesztésében mostanra már több mint 200 országban megszerzett kiváló piaci pozíció, illetve az Európában, Ázsiában és Latin-Amerikában működő népszerű televízió csatornák.
A tranzakció eredményeképpen a Vivendi Universal Entertainment (VUE) részvényesei 3,65 milliárd dollárnyi készpénzt kaptak, amelyből a Vivendi Universal 3,4 milliárd dollárral részesült. Az NBC Universal 1,7 milliárd dolláros adósságot vállalt át, amely addig a Vivendi Universal pénzügyi kimutatásában jelent meg. Ennek eredményeképpen a GE tulajdonában van az NBC Universal 80 százaléka, és a Vivendi Universal ellenőrzése alá tartozik a vállalat fennmaradó 20 százaléka. 2006-tól a Vivendi Universal jogosulttá válik a tulajdoni érdekeltségének a piaci áron történő értékesítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Kiemelkedő évet zárt a Vatera.hu Kft.
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- A Vivendi- megerősítette évi prognózisát