Finnországban akarja visszaszorítani a Nokiát a Siemens és a Samsung

Hazai pályán, a finnországi mobiltelefon-piacon kívánja összemérni erejét a Nokiával a Samsung és a Siemens. Mindkét cég a 20 százalékos piaci részesedés elérését tûzte ki célul.
A Siemens jelenleg valamivel 10 százalékot meghaladó részesedést tudhat magának Finnországban. A Strategy Analytics piackutató intézet felmérése szerint Európában viszont 19 százalékos részesedéssel rendelkezik. "Nem látom be, miért kellene finnországi piaci részesedésünknek alacsonyabbnak lennie az európainál" - vetette fel Petteri Kleemola, a Siemens mobil távközlési részlegének finnországi igazgatója a Reuters hírügynökségnek.

A Samsung, a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-gyártója nem hozott nyilvánosságra konkrét adatokat finnországi piaci részesedéséről. A szakma becslései alapján azonban valahol tíz százalék alatt áll. Esa Aarnio, a Samsung helyi igazgatója szerint cége 2006-ra 20 százalékos piaci részesedést szerez Finnországban.

A Nokia világpiaci részesedése meredeken visszaesett az első negyedévben a vevők által keresett modellek hiánya és a mobilszolgáltatókkal fenntartott kapcsolatának romlása miatt. Hazai piaci részesedése 70-75 százalék körülire tehető. Az idén Finnországban 1,4 millió darab készülék eladása várható, ami megfelel a tavalyinak. Finnország az egyik legnagyobb készülék telítettséggel rendelkező ország a világon. Piacának fejleményeit szoros figyelemmel követi a szakma a legújabb trendek után.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció