Az on-line hirdetési piac 50 százalékkal nőtt az első negyedévben
2004. május 7.
Miközben a teljes magyarországi hirdetési piac az első negyedévben 10
százalékkal bővült, az internetes, on-line szegmens 50 százalékos
növekedést produkált - mondta Mester Sándor, az Axelero Origo
értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Az Axelero Rt., az Index Rt. a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. által összesített hirdetési bevételi adatokat tekintve 2004. első negyedévében 337 millió forint reklámbevételt értek el, szemben az egy évvel korábbi 224 millió forinttal.A becslések szerint az on-line hirdetési piac 60-70 százalékát ez a négy médium teszi ki.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az Origo internetes újság az idén 35-40 százalékos növekedést szeretne elérni a reklámbevételt illetően. Azt azonban kérdésekre válaszolva sem közölték, hogy az első negyedévben mekkora hirdetési bevétele volt az internetes lapnak.
Mester Sándor a növekedési terv alátámasztására elmondta, hogy az idén az első negyedévben az autóshirdetésekből származó bevételük 100 százalékkal bővült.
Az Origo felmérése szerint az internetezők háromnegyede találkozik az internetes lappal: ez az arány a januári 73,2 százalékról márciusra 73,9 százalékra nőtt.
Az eseményen közölték azt is, hogy az on-line média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internetelérés számának növekedésétől és típusától, így például jótékonyan hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése. Az elmúlt években változtak a netezők szokásai is: míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig napjainkban 11-12-re. Ezen túlmenően nő az interneten eltöltött idő is, ami az elmúlt 3 év alatt ötszörösére bővült.
Az adatok szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta.
Az eseményen elhangzott, hogy az Origo napi látogatószáma a tavaly év végi 400 ezerről az idén március áprilisra 500 ezer fölé nőtt. Az Origo látogatószám csúcsa jelenleg 516 ezer.
A felmérések kimutatták azt is, hogy a hirdetők is egyre inkább azt nézik, hogy egy-egy site-nak mekkora a napi látogatottsága.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Google: T-elitalálat
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
- Amerikai befektető vásárolja meg a Webreklám.hu-t
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google rádiós reklámokat is értékesít
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Termékelhelyezés a digitális technikák segítségével