Az on-line hirdetési piac 50 százalékkal nőtt az első negyedévben

Miközben a teljes magyarországi hirdetési piac az első negyedévben 10 százalékkal bővült, az internetes, on-line szegmens 50 százalékos növekedést produkált - mondta Mester Sándor, az Axelero Origo értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Az Axelero Rt., az Index Rt. a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. által összesített hirdetési bevételi adatokat tekintve 2004. első negyedévében 337 millió forint reklámbevételt értek el, szemben az egy évvel korábbi 224 millió forinttal.

A becslések szerint az on-line hirdetési piac 60-70 százalékát ez a négy médium teszi ki.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az Origo internetes újság az idén 35-40 százalékos növekedést szeretne elérni a reklámbevételt illetően. Azt azonban kérdésekre válaszolva sem közölték, hogy az első negyedévben mekkora hirdetési bevétele volt az internetes lapnak.

Mester Sándor a növekedési terv alátámasztására elmondta, hogy az idén az első negyedévben az autóshirdetésekből származó bevételük 100 százalékkal bővült.

Az Origo felmérése szerint az internetezők háromnegyede találkozik az internetes lappal: ez az arány a januári 73,2 százalékról márciusra 73,9 százalékra nőtt.

Az eseményen közölték azt is, hogy az on-line média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internetelérés számának növekedésétől és típusától, így például jótékonyan hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése. Az elmúlt években változtak a netezők szokásai is: míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig napjainkban 11-12-re. Ezen túlmenően nő az interneten eltöltött idő is, ami az elmúlt 3 év alatt ötszörösére bővült.

Az adatok szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta.

Az eseményen elhangzott, hogy az Origo napi látogatószáma a tavaly év végi 400 ezerről az idén március áprilisra 500 ezer fölé nőtt. Az Origo látogatószám csúcsa jelenleg 516 ezer.

A felmérések kimutatták azt is, hogy a hirdetők is egyre inkább azt nézik, hogy egy-egy site-nak mekkora a napi látogatottsága.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció