Tilos az azonosíthatatlan telefonos kereskedelmi ajánlat az USA-ban
2004. február 4.
Az
elmúlt hét csütörtökétől kezdve a fogyasztók többsége előre kell hogy lássa, ki
hívja és - túl azon, hogy egyszerűen nem reagál a hívásra - felvetetheti magát
a hatóság "do-not-call" listájára. A listára bárki ingyenesen
felvetetheti magát akár vezetékes, akár mobiltelefon-hívással, akár interneten
keresztül is. A fogyasztó száma és a kizárt kereskedők száma 5 évig a listán
marad. A listán szereplők kereskedelmi ajánlattal való felhívása büntetendő. Az
FCC rendelet kizár a listára vehető kereskedők közül néhány meghatározott
karitásos és nonprofit intézményt.
A sokrétű
szabályozás egyik fontos eleme, hogy a hívóazonosító információnak tartalmaznia
kell vagy egy úgynevezett hívóazonosító számot (CPN), vagy egy automatikus
számazonosítót (ANI), és, ha ez a hálózati szolgáltatónál műszakilag lehetséges,
a hívó kereskedő nevét is. Bármelyik megoldás is érvényesül, lehetővé kell
tennie, hogy a hívott fél még akkor is letiltassa a zaklatást, ha egyébként
állandó kereskedelmi kapcsolatban áll a hívóval. Ez az eset állandó letiltást
nem, de a kampány idején érvényesülő időszakos letiltást tesz lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Spam csak az ahhoz hozzájáruló címzettnek küldhető
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Hamis vírusriasztás reklámfogásból