Java-technológia a Mars-misszióban
2004. január 11.
A "Spirit" nevű hatkerekű marsjáró sikeres landolása
óta a NASA pasadenai sugárhajtású eszközökkel foglalkozó laboratóriumának (Jet
Propulsion Laboratories) tudósai nagy teljesítményű, Java alapú felszíni
vezérlőrendszerüket használják a Spirit manőverezésére a marsi terepen - ez
eddig a világtörténelem legkülönlegesebb hálózati videojátéka.
A Java 3D és a Java Advanced Imaging technológia
szintén kulcsszerepet játszik abban a szoftverben, amelyet a laboratórium a
Rover által küldött valós idejű képek feldolgozására és értelmezésére használ.
A NASA már elkészítette a szoftver egyszerűsített változatát, amely letölthető a szimulált háromdimenziós
látkép megtekintéséhez és ebben a Rover körülvezetéséhez.
A NASA mérnökei speciális alkalmazásprogramozási
felületek (API-k) és hálózati protokollok százait használta. A program révén
gyűjtött adatok egy tudósokból és mérnökökből álló szétosztott, együttműködő
hálózat részét képezik; az pedig, hogy a Java-technológia bármilyen platformon
futtatható, biztonságos, megbízható globális párbeszédet tesz lehetővé a NASA
tudományos közösségén belül. Most, hogy a Java segített eljutnunk a Marsra, ki
tudja, mit fog jelenteni a jövőben a "Java mindenütt" szlogen?
Kapcsolódó cikkek
- Bíróság elé állt a romániai NASA-hacker
- Ismét működik a Nemzetközi Űrállomás több létfontosságú komputere
- Több komputer elromlott a Nemzetközi Űrállomáson
- Eseményvezérelt SOA
- JavaFX Script: egyszerűbb Java programozás
- Charles Simonyi Budapesten
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Háromdimenziós világháló: az űrben terjeszkedik az internet
- Sikeres rekordkísérlet a Puskás Tivadar Távközlési Technikumból
- Újabb Java "Mesterkurzus": fókuszban az egyetemek