A most is sikeres Unisys hasznos tanácsokat ad

2/ 2 oldal
A Unisys a recesszióban is megőrizte a piaci helyzetét, és fontos ipari felméréseket támogat. Ezeknek a tanulságaiból ad tanácsokat a gyengélkedő gazdaság szereplőinek, hogyan javíthatnák hatékonyságukat az informatika legújabb eszközeire támaszkodva. Az éppen egy évtizede alapított Unisys Magyarország stabil helyzetére jellemző, nemhogy létszám leépítési gondokkal küszködnének, hanem telephelyet váltottak és bővítik a szakember gárdájukat.

Az IDC által- a Unisys támogatásával - készített globális felmérés azt állapította meg, hogy az integrált CRM-stratégia növeli a kapcsolt és keresztértékesítésből származó bevételeket, valamint csökkenti a marketing- és támogatási költségeket. A felmérés további fontos tanulsága, hogy a vásárlói elégedettség jelentősen - a felmérésben résztvevő cégek átlagát tekintve 28 százalékkal - javul, ha a vállalkozások egyesítik értékesítési-, marketing-, ügyfélszolgálati- és műveleti funkcióikat, majd pedig ezek támogatására integrált ügyfélkapcsolat-kezelési stratégiákat és rendszereket alkalmaznak.

- "Amikor a versenytársakat egy hívással, kattintással vagy webhely-látogatással el lehet érni, elismerten szükség van arra, hogy a vállalatok folyamatosan értékeljék a vásárlók vonzására és megtartására használt módszereket, és keressék a legjobbakat" - mondta Brian Bingham, az IDC CRM- és ügyfélszolgálati kutatásokat végző programjának vezetője. - "A CRM számos szervezet számára lehetővé teszi, hogy megoldják a legfontosabb problémákat, és jobban átláthassák az ügyfélkapcsolatokra közvetlen hatást gyakorló csatornákat."

Az IDC felmérésében világszerte a legkülönfélébb iparágak képviselői vettek részt, többek között gazdasági szolgáltatásokat nyújtó vállalatok, a közszféra, a szállítmányozás és a csomagolt fogyasztói cikkek gyártói. A válaszadók 82 százaléka az évi 5 millió dollárnál nagyobb bevételű, 18 százaléka pedig a 100-500 millió dolláros sávba eső cégek közül került ki. Az IDC összehasonlította azokat a vállalkozásokat, amelyek integrálták kereskedelmi-, marketing- és ügyfélszolgálati tevékenységüket azokkal, amelyek ezt nem tették meg, és mérte, mennyi hasznuk származott a CRM-implementációkból. Az IDC úgy találta, hogy mindkét fajta vállalkozási struktúrának mérhető előnye származott a CRM-implementációból, de az integrált stratégiákkal, folyamatokkal és rendszerekkel rendelkezők érték el a legnagyobb hasznot.

Néhány példa:

§ A nem integrált vállalatok azt tapasztalták, hogy a CRM alkalmazása 22 százalékkal növelte az elégedett vásárlók számát, míg az integrált vállalkozások esetében ez a szám 28 százalék. Összességében a CRM-stratégiákkal rendelkező integrált cégeknek 14 százalékkal több elégedett ügyfele volt, mint a nem integráltaknak.

§ Egy nem integrált CRM-megoldással a vállalkozások hétről nyolc százalékra növelték a kapcsolt és keresztértékesítésből származó teljes kereskedelmi bevételüket. Integrált versenytársaik azonban 13-ról 16 százalékra növelték ilyen jellegű bevételeiket.

§ A nem integrált CRM-megközelítéssel rendelkező cégek átlagosan 9 százalékkal csökkentették a piaci tevékenységgel összefüggő műveleti költségeiket, míg az integrált vállalkozásoknál ez a szám 15 százalék. Összevetve: a CRM-et használó integrált cégek piaci tevékenységgel összefüggő műveleti költsége kevesebb, mint negyede a nem integrált CRM-használókénak.

§ A nem integrált vállalkozások azt látták, hogy a CRM egy vásárlói felmérés elvégzésének átlagos költségeit 4 százalékkal csökkenti, míg - összehasonlításképp - az integrált cégek esetében ez a szám 17 százalék. Általában pedig a CRM-et alkalmazó integrált vállalatok átlagos vásárlói felmérési költségei 17 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint a nem integráltaké.

- "A vásárlói elégedettség erősítése, a kereskedelmi és piaci részesedés növelése, és a szolgáltatások megkülönböztetése a versenytársakétól: ezek a legfontosabb célok egy CRM-implementációba belekezdő vállalat számára" - mondta Steve Olyha, a Unisys nemzetközi ügyfélkapcsolat-kezelési részlegének alelnöke. - "Az IDC kutatása megmutatta, hogy a vásárlói információk egyesítése és az egész vállalat számára elérhetővé tétele lényegesen kézzelfoghatóbb előnyöket kínál, mint a széttagolt megközelítés."

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció